Ik kan zowiezo niet alle horloges kopen die ik mooi vind, maar plaatjes kijken blijft leuk.
Ik denk dat de materiaalkeuze en uurwerk hem vooral zo duur maken.
Daarnaast is het volgens mij voor het eerst dat Panerai een ‘mini fiddy’ kast maakt. Onder de hommagebouwers erg populair, omdat de kastvorm prachtig is, maar niet zo groot als het orgineel uit de jaren vijftig. De normale luminor kast is erg hoekig, maar kijk eens naar de lijnen van de fiddy kast (tu)
Ik heb deze Bell & Ross om de pols gehad en was niet erg enthousiast, vond het een beetje tegenvallen. Het bolle glas stond mij tegen.
Ik zou er ook nooit 8000 euro voor uitgeven, maar dromen mag altijd toch?
jeronimo Schreef:
Ik heb deze Bell & Ross om de pols gehad en was
niet erg enthousiast, vond het een beetje
tegenvallen. Het bolle glas stond mij tegen.
Tja real live kunnen ze altijd tegenvallen. Ik heb deze nog nooit in het echt gezien. Dat bolle glas leek me juist mooi. Dus als ik hem ooit zou willen kopen, dan eerst even in het echt bekijken. Bedankt!
jeronimo Schreef:
Ik heb deze Bell & Ross om de pols gehad en was
niet erg enthousiast, vond het een beetje
tegenvallen. Het bolle glas stond mij tegen.
Ligt het aan mij, of hebben ze een véél te klein uurwerk in die B&R kast geplaatst?
Natuurlijk mag dat Nick. Ik (dag)droom zelf ook heel erg graag. Maar de vraag is of je er ook 8000 euro voor zou betalen als je 8000 euro zou hebben en of je dat dan zou doen omdat je het horloge echt mooi en speciaal vindt of omdat het een Panerai is. De reactie van MartinB dan kan ik iets mee. Die wees me bijvoorbeeld op de speciale kastvorm en weer anderen op het speciale materiaalgebruik. Dan ga je met andere ogen naar zo’n horloge kijken. Veel mensen zeggen echter bij voorbaat al ‘oeh en aah’ alleen omdat het een Panerai is. Ik ben ook niet tegen marktwerking - das een prachtig economisch principe - maar heb wel een nuchtere blik als het gaat om dit soort zaken. Alhoewel ik goed bergijp dat als je echt helemaal gek bent van iets, prijs geen rol meer speelt. Ik zou echter nooit helemaal gek zijn van iets alleen maar omdat het een Rolex, Breitling of Panerai is. Het moet esthetisch dan ook helemaal kloppen. Maar goed, Bidle wees er terecht op dat dit een beetje of topic is.
Henrik Schreef:
Het is niet zomaar 8000 euro hoor. De kast is van
materiaal gemaakt dat nog nooit eerder is gebruikt
in de horlogeindustrie (ontwikkelingskosten), het
heeft een manufactuur uurwerk (dure
personeelskosten) en ja, het is Panerai dus ook
daar betaal je voor. Dan is de afweging of ie mooi
is een tweede, maar de prijs vind ik het wel
verdedigbaar.
Manufactuur vind ik geen goed argument, want die zut ook gewoon in de bv 312. Daarbij vind ik het geen manyfactuur, gewoon een ontikkeld uurwerk door Jaeger.
Kastmateriaal vind ik ook niet echt spannend. Gewoon een composiet, netzoals een legering. Enfin, ik snap de prijs wel maar ik vind bijna geen enkele prijs verdedigbaar in dit segment. Behalve dat je het er gewoon voor over hebt.
Volgens horloge info moet ie nog op de markt komen
Het is mijn smaak niet en als ik 8000 euri heb, koop ik eerst een paar catalogi en dan zoek een aantal andere uit. (in elk geval geen panerai o.i.d.)
Groet
Herman
Composiet, ook wel technisch keramische materiaal genoemd, wordt gebruikt vanwege zijn zeer goede mechanische eigenschappen. Het is zeer hard en daardoor slijt- en krasvast (bijna gelijk aan saffierglas) maar ook antimagnetisch.
De lage soortelijke massa maakt het allemaal een stuk lichter. Het is echter een relatief kostbaar proces om het te vervaardigen.
In de tabellen de hardheid Vickers (HV) en massa vergelijkingen.
Dus materiaaltechnisch gezien kwalitatief behoorlijk aan de maat. Of het ook past in een dergelijk ontwerp is natuurlijk door iedereen zelf in te vullen.
Het blijft in elk geval wel een Panerai.
Dat composite een duur grapje is begrijp ik best.
Maar nu even off topic: voordat de carbon hype begon heb ik een composite mountainbike frame gehad.
Kostte destijds best veel maar ook weer niet gigantisch veel.
Composite is duur en het manufactuur uurwerk zal ook wel een duit in het zakje doen.
Panerai is een merk die dit geld vraagt simpelweg omdat ze het kunnen.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
n visser Schreef:
Dat composite een duur grapje is begrijp ik best.
Maar nu even off topic: voordat de carbon hype
begon heb ik een composite mountainbike frame
gehad.Kostte destijds best veel maar ook weer niet
gigantisch veel.Composite is duur en het manufactuur uurwerk zal
ook wel een duit in het zakje doen.Panerai is een merk die dit geld vraagt simpelweg
omdat ze het kunnen.Vriendelijke groeten.
N.Visser.
Het ligt ook niet aan het composiet… daarnaast is composiet ook maar een mengelmoes van andere stoffen. Meestal vezelversterkte stoffen er kan zelfs beton in zitten, want dan nog spreekt men van composiet. Overigens ook carbon kan in een composiet zitten.
Zelfs mijn Luminox heeft een composiet kast!
Het is dus eigenlijk net zoiets als een legering…
Kortom jouw fiets is van een heel andere samenstelling (composiet) gemaakt dan de kast van Panerai.
Neemt niet weg dat er ongetwijfeld voldoende marge op zit voor Panerai! Maar ach, wat te denken van een Daytona die in 9 maanden tijd met 17% gestegen is…
Ja mijn Hengels zijn ook van composite, ik heb er zat dus iemand nog een mooie hengel nodig ik ruil hem zo voor een Panerai (en dat mag ook gewoon een stalen zijn hoor)
floris Schreef:
Ja mijn Hengels zijn ook van composite, ik heb er
zat dus iemand nog een mooie hengel nodig ik ruil
hem zo voor een Panerai (en dat mag ook gewoon een
stalen zijn hoor)
Vind vissen niet echt leuk, toch vaak mee gevraagd door een kennis. En ja hoor, nu had hij het echt geregeld: vissen op een boot!!! Kortom:
Ik heb één keer gevist op makreel op een boot vol met polen die ladderzat waren. De toilet was overgelopen en klotste gewoon heen en weer.
Mijn lijn zat contstant verstrikt met die van anderen. Iedereen had beet, behalve slimme Bidle die in het midden van de boot stond.
Dus nu heb ik een hekel aan vissen. Kortom je mag de hengels houden en doe me toch maar dat eigen gemaakte leren bandje voor mijn Panerai!!
Ja ik vis al vanaf dat ik 7 was ofzo, ik vis sinds kort ook op zee, maar dan niet van een boot maar gewoon vanaf de kust, ik vis op karper heb al die rommel met piepers enzo maar het liefs vis ik met de pen op karper, ik vis ook op snoek baars snoekbaars ja eigenlijk alles, op heel veel manieren, ach het moet in je zitten denk ik, het gaat om meer dan visjes vangen, het is het zitten in de natuur, het struinen zoeken naar de vis, lekker buiten zijn, een eend die stom naar je dobbertje kijkt en effe probeert of hij eetbaar is, je vismaat een lesje geven enz enz enz enz, die vissen vangen is leuk, maar de dingen er om heen maken het vissen echt de moeite waard.
En dat bandje ik weet niet of ik een horloge ga kopen waar zo’n bandje op kan want ik heb vandaag weer horloges gepast, en dat heeft weer veel stof tot nadenken gegeven, voorlopig lekker sparen.
Nick1983 Schreef:
http://www.dezinvanluxe.nl/images/stories/panerai_
large.jpg
Ik vind dat composiet best mmoi, maar écht mooi is voor mij de bronzen uitvoering van de Submersible in 47 mm.
http://2011.panerai.com/en/PAM00382-Luminor-Submersible-1950-3-Days-Automatic-Bronzo-47mm.php
Tommaat Schreef:
Ik vind het best mooi, die bruine tinten. Alleen
heb ik in dit soort kleuren een andere favoriet
die erg hoog op mijn verlanglijstje staat:
http://www.westime.com/bell&ross/images/vintage/he
ritage/watch1_large.jpg
Veel plezier ermee, het is een begin weet je tenminste of ie mooi staat;)
http://www.bellross.com/media/documents/VintageBRHeritage123.pdf
Hite Schreef:
Veel plezier ermee, het is een begin weet je
tenminste of ie mooi staat;)http://www.bellross.com/media/documents/VintageBRH
eritage123.pdf
Hahah bedankt;). Nu nog even recht proberen te knippen…(tu)