Composiete Panerai aaaaaaaaaaaaah!

en is dat mooi? wel duur neem ik aan.

Ik vind het best mooi, die bruine tinten. Alleen heb ik in dit soort kleuren een andere favoriet die erg hoog op mijn verlanglijstje staat:

Ik vind het echt heel mooi. Prijs 8000 euro.

Hahaha, staat al heel lang in de planning. :wink:

Maar idd een mooi horloge!

Is niet echt nieuws ofzo, die is er toch al een poosje, een colega horloge gek had het er een maand geleden al over, ik vind het wel interresante horloges maar de prijzen zijn aan de hoge kant, en ik vind de modellen allemaal op elkaar lijken, maar ja dat zal wel aan mij liggen…

Heeel mooi, en heel onbereikbaar.

Stemmige klok!

Voor mij is ie nieuw, daarom leek het me mooi hem met anderen te delen. Ik wist alleen niet dat het oud nieuws was. Al een hele maand… Hoe heb ik dat kunnen missen?

Gatverdamme!
(zo dat ben ik ff kwijt)

Nick1983 Schreef:

Voor mij is ie nieuw, daarom leek het me mooi hem
met anderen te delen. Ik wist alleen niet dat het
oud nieuws was. Al een hele maand… Hoe heb ik
dat kunnen missen?

Wel langer dan een maand… was vorig jaar november al bekend. De wachtlijsten zijn ook al aardig gevuld. :wink:

[edit]
de link is overigens gewoon veilig om aan te klikken… kreeg zelf net een melding, maar klopt niet! Link laat overigens enkel een bericht zien uit november 2010.
[/edit]

http://multimedia-for-all.blogspot.com/2010/11/meet-panerai-luminor-marina-1950-3-days.html

Blijft een mooi horloge hoor.

Ik raak er ook niet echt opgewonden van.

Okay, het is misschien vloeken in de kerk wat ik nu ga doen, want aan schoonheid en emotie zou je geen prijskaartje mogen hangen, maar is het nu echt de schoonheid van dit horloge dat je er een prijskaartje van 8000 euro aan kan hangen? Volgens mij had er geen kip naar gekeken (nou ja in ieder geval veel minder kippen) als de Wehkamp dit horloge in de aanbieding had gehad. Begrijp me goed, ik vind het een mooi horloge, maar op een gegeven moment heeft de prijs niets meer met kwaliteit en/of schoonheid te maken, maar is het puur exclusiviteit. Veel mensen roepen dan vervolgens ‘oeh en aah’ maar dat lijkt meer een ‘instinctieve’ reactie te zijn op het feit dat iets exclusief is dan dat het een daadwerkelijke (authentieke) emotie is die voortkomt omdat je iets echt prachtig vindt.

dmc Schreef:

Okay, het is misschien vloeken in de kerk wat ik
nu ga doen, want aan schoonheid en emotie zou je
geen prijskaartje mogen hangen, maar is het nu
echt de schoonheid van dit horloge dat je er een
prijskaartje van 8000 euro aan kan hangen? Volgens
mij had er geen kip naar gekeken (nou ja in ieder
geval veel minder kippen) als de Wehkamp dit
horloge in de aanbieding had gehad. Begrijp me
goed, ik vind het een mooi horloge, maar op een
gegeven moment heeft de prijs niets meer met
kwaliteit en/of schoonheid te maken, maar is het
puur exclusiviteit. Veel mensen roepen dan
vervolgens ‘oeh en aah’ maar dat lijkt meer een
’instinctieve’ reactie te zijn op het feit dat
iets exclusief is dan dat het een daadwerkelijke
(authentieke) emotie is die voortkomt omdat je
iets echt prachtig vindt.

Heeft niet veel met vloeken te maken. Weet wel dat het horloge goed is ontvangen maar andere nieuwe modellen werden zelfs beter ontvangen. Daarbij is dit niet eens een limites editie. Het prijskaartje hangt er nog niet zo lang aan.

Daaraast zie je dit “fenomeen” ook bij andere merken.

Bidle Schreef:

dmc Schreef:


Okay, het is misschien vloeken in de kerk wat
ik
nu ga doen, want aan schoonheid en emotie zou
je
geen prijskaartje mogen hangen, maar is het nu
echt de schoonheid van dit horloge dat je er
een
prijskaartje van 8000 euro aan kan hangen?
Volgens
mij had er geen kip naar gekeken (nou ja in
ieder
geval veel minder kippen) als de Wehkamp dit
horloge in de aanbieding had gehad. Begrijp me
goed, ik vind het een mooi horloge, maar op een
gegeven moment heeft de prijs niets meer met
kwaliteit en/of schoonheid te maken, maar is
het
puur exclusiviteit. Veel mensen roepen dan
vervolgens ‘oeh en aah’ maar dat lijkt meer een
’instinctieve’ reactie te zijn op het feit dat
iets exclusief is dan dat het een
daadwerkelijke
(authentieke) emotie is die voortkomt omdat je
iets echt prachtig vindt.

Heeft niet veel met vloeken te maken. Weet wel dat
het horloge goed is ontvangen maar andere nieuwe
modellen werden zelfs beter ontvangen. Daarbij is
dit niet eens een limites editie. Het prijskaartje
hangt er nog niet zo lang aan.

Daaraast zie je dit “fenomeen” ook bij andere
merken.

Klopt, en dit fenomeen zie je bijvoorbeeld ook in de mode-industrie. Het is ook niet zo zeer dat ik het horloge ansich ter discussie stel, maar juist wel dat fenomeen. Het zou toch moeten gaan om een soort esthetische voorkeur en niet omdat er Panerai op staat. Misschien een aardig gedachtenexperiment: vraag jezelf af of je nog steeds zo lyrisch zou zijn over dit horloge als er een onbekende merknaam op zou staan. Ik kan het niet hard maken, maar ik denk dat er dan aardig wat mensen hadden gezegd: ‘8000 euro?!, nou zo bijzonder is het ook weer niet.’

dmc Schreef:

Klopt, en dit fenomeen zie je bijvoorbeeld ook in
de mode-industrie. Het is ook niet zo zeer dat ik
het horloge ansich ter discussie stel, maar juist
wel dat fenomeen. Het zou toch moeten gaan om een
soort esthetische voorkeur en niet omdat er
Panerai op staat. Misschien een aardig
gedachtenexperiment: vraag jezelf af of je nog
steeds zo lyrisch zou zijn over dit horloge als er
een onbekende merknaam op zou staan. Ik kan het
niet hard maken, maar ik denk dat er dan aardig
wat mensen hadden gezegd: ‘8000 euro?!, nou zo
bijzonder is het ook weer niet.’

Tja, dat is een andere discussie en wellicht een ander topic waardig. Echter hangen er vaak natuurlijk ook meer dingen vast aan een naam; bewezen kwaliteit, service van een merk, geschiedenis van een merk, etc.
Neemt idd niet weg dat er veel mensen een Rolex dragen om zich “moeten” meten met de omgeving…

On-topic,

Ik blijf het een mooi horloge vinden, maar niet mooi genoeg. :slight_smile:

Bidle Schreef:

dmc Schreef:


Klopt, en dit fenomeen zie je bijvoorbeeld ook
in
de mode-industrie. Het is ook niet zo zeer dat
ik
het horloge ansich ter discussie stel, maar
juist
wel dat fenomeen. Het zou toch moeten gaan om
een
soort esthetische voorkeur en niet omdat er
Panerai op staat. Misschien een aardig
gedachtenexperiment: vraag jezelf af of je nog
steeds zo lyrisch zou zijn over dit horloge als
er
een onbekende merknaam op zou staan. Ik kan het
niet hard maken, maar ik denk dat er dan aardig
wat mensen hadden gezegd: ‘8000 euro?!, nou zo
bijzonder is het ook weer niet.’

Tja, dat is een andere discussie en wellicht een
ander topic waardig. Echter hangen er vaak
natuurlijk ook meer dingen vast aan een naam;
bewezen kwaliteit, service van een merk,
geschiedenis van een merk, etc.
Neemt idd niet weg dat er veel mensen een Rolex
dragen om zich “moeten” meten met de omgeving…

On-topic,

Ik blijf het een mooi horloge vinden, maar niet
mooi genoeg. :slight_smile:

On topic: volkomen met je eens. Welterusten.

Vlag op een strontschuit!

Voor dit geld is er echt wel wat leukers te vinden.

Mooi horloge (mooie materiaalkeuze) and thats it.

En dat er dan toevallig panerai op de plaat staat is in dit geval denk ik de reden dat er een aardig prijskaartje aanzit.

Ik vind de bell&ross die tommaat gepost heeft in dit topic net zo mooi.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Het is niet zomaar 8000 euro hoor. De kast is van materiaal gemaakt dat nog nooit eerder is gebruikt in de horlogeindustrie (ontwikkelingskosten), het heeft een manufactuur uurwerk (dure personeelskosten) en ja, het is Panerai dus ook daar betaal je voor. Dan is de afweging of ie mooi is een tweede, maar de prijs vind ik het wel verdedigbaar.