Hebben jullie ook wel eens twijfels over een klokje gehad? Een klokje wat bijna helemaal goed is, maar net een/enkele elementje(s) heeft waar je je niet helemaal in kunt vinden? Een paar millimeters te fors, prints die niet helemaal aanstaan, de kleur, een complicatie te veel, een complicatie te weinig, etc.
En wat zouden jullie doen bij een “dure” klok? Wachten (wellicht tegen beter weten in) tot ie misschien wel aan je wensen voldoet, de min-puntjes voor lief nemen of misschien iets anders?
De laatste keer dat ik dat had was jaren geleden met een pam 001.
Ik had het horloge toen al een hele poos in bezit maar heeft in al die jaren nog geen 3 maanden draagtijd genoten dus deze heb ik verkocht,
Uiteindeljk want ik heb er wel een hele tijd over nagedacht voor ik hem verkocht.
Verder heb ik nagenoeg nooit impulsaankopen alle aankopen worden altijd goed overdacht zodoende koop ik meestal horloges die mij na jaren nog kunen boeien.
Ik heb ooit eens een IWC 3717 gekocht waar ik van tevoren van dacht dat 't een “compromis” was… Ik vond 't net niet helemaal top, maar heb 'm toch maar gekocht. Nog geen seconde spijt van gehad… het is nu het klokje dat de meeste draagtijd krijgt.
Soms wel, soms ook niet. Ik kan ook niet echt aangeven wanneer wèl.
Ik heb een tijd uitgezien naar de Tissot PRS516 Heritage met blauwe dial en stalen sportband, maar in real life is de bandaanzet in mijn ogen een drama. Een dunne band in combinatie met hoge bandaanzet geeft een Grand Canyon tussen pols en bandaanzet, zie onder. En ik wil liever geen leren band. Dus heb ik die Heritage maar uit mijn hoofd gezet en heb nu een PRS516 met zwarte dial, Valjoux 7750 en wèl een mooie stalen band besteld. Die is ook gelijk wat groter.
Heritage:
Lelijke bandaanzet:
Veel mooier (in mijn ogen dan) de PRS516 met Valjoux 7750:
Hebben jullie ook wel eens twijfels over een
klokje gehad? Een klokje wat bijna helemaal goed
is, maar net een/enkele elementje(s) heeft waar je
je niet helemaal in kunt vinden? Een paar
millimeters te fors, prints die niet helemaal
aanstaan, de kleur, een complicatie te veel, een
complicatie te weinig, etc.
En wat zouden jullie doen bij een “dure” klok?
Wachten (wellicht tegen beter weten in) tot ie
misschien wel aan je wensen voldoet, de
min-puntjes voor lief nemen of misschien iets
anders?
Soms moet je ook niet te lang na denken vind ik :). Perfectie bestaat niet altijd, ook al zijn er honderdduizenden verschillende horloges (of past het niet binnen je budget).
Ik heb ooit eens een custom horloge laten maken volledig naar mijn wensen. Je raadt nooit welk horloge nu alweer een paar maanden in de kluis ligt… Juist.
klokje gehad? Een klokje wat bijna helemaal goed
is, maar net een/enkele elementje(s) heeft waar je
aanstaan, de kleur, een complicatie te veel, een
anders?
deze is voor mij helemaal goed kast, bezel, wijzers … alles!
maar helaas het is crisis
smaak verandert na verloop van tijd , en wat mooi staat bij een ander kan lelijk ogen om je eigen pols. Verder blijven er altijd wel kleinigheden te wensen over idd , bijvoorbeeld opgelegde logos en mooiere wijzers , geblauwde schroefjes enz… , maar het totaalplaatje is het belangrijkst .
een compromis sluiten wil ik liever niet doen
uiteindelijk betekent dat bij mij een snelle
verkoop met verlies van poen
een Speedmaster Broadarrow was het volgens mij
helemaal het einde
alleen die geblauwde wijzers hè, dat miste voor
mij toch dat verfijnde
de Grand Seiko was voor mij ook minder dan
verwacht
toch iets te netjes voor iemand die regelmatig
naar duikerhorloges smacht
voor mij in de toekomst geen compromissen meer
deze negatieve verhalen deden me erg veel zeer
twee Rolexen staan op mijn lijstje en zijn
inmiddels uitgebreid gepast
zodat ik straks zeker weet: van deze horloges heb
ik later echt geen last
+1 weer voor het gedicht, kan ik jou niet inhuren? Die Grand Seiko vind ik juist geweldig, prachtige klok! Maar ik kan begrijpen dat je hem iets te netjes vindt als je erg op duikhorloges bent gesteld
+1 weer voor het gedicht, kan ik jou niet inhuren? Die Grand Seiko vind ik juist geweldig,
prachtige klok! Maar ik kan begrijpen dat je hem
iets te netjes vindt als je erg op duikhorloges
bent gesteld
gedichten zijn weer even van de baan
met kerst komen ze er weer aan
klokje gehad? Een klokje wat bijna helemaal
goed
is, maar net een/enkele elementje(s) heeft waar
je
aanstaan, de kleur, een complicatie te veel,
een
anders?
deze is voor mij helemaal goed kast, bezel,
wijzers … alles!
maar helaas het is crisis
Ik vind de PAM328 met z’n stalen band erg gaaf. Tijdloos, maar toch wel een tikje hedendaags. Prachtig die sandwichdial, en toch praktisch met z’n subtiele datum: lees zonder “ingegroeide pukkel”. :+
De “minpuntjes” alleen is dat ik er erg graag een power reserve als op de PAM329 had gezien. Heel subtiel op de achterzijde. Misschien alleen met een zilveren of witte ipv dat felrode.
Dan de wijzerplaat. De lume had ik graag iets witter gezien ipv dat groene. En liever had ik een simpelere print gezien. Bijvoorbeeld slechts 2 regels met Panerai boven en Luminor onder het middelpunt, beetje zoals op de PAM112.