Concert slecht voor automaat?

Ik was zonet op een feest waar live diverse bands optraden maar (helaas) zo hard dat je in iemands oor moet schreeuwen om wat duidelijk te kunnen maken. Je kent 't wel…

Vroeg ik me dan toch af, al die trillingen van het geluid, heeft dat nadelige gevolgen voor een automatisch uurwerk?

Welnee.

Zeker niet slechter voor een automaat dan voor een handopwunder.

Daarbij vallen die trillingen nogal mee.

Op een racefiets rijden met een automaat om je pols lijkt me slechter voor het horloge.

Menno

Zeker als je valt :wink:

Of wanneer je Luik, Bastenaken, Luik rijdt :wink:

Parijs-Roubaix zul je bedoelen Hans!

Eddy C. Schreef:

Parijs-Roubaix zul je bedoelen Hans!

Is dat met die al die hobbels? Dan bedoel ik die :D;)

Nee dat kan voor je horloge geen kwaad, wel voor je oren
:0

Hoi,

Ahum, meer voor je oren. Permanente oorbeschadiging bij geregelde overschrijding van dit soort van pijngrens. Krijg je fantastische deuken van in je gehoorkarakterestiek, en daar heb je vervolgens de rest van je leven “plezier” van.

Ik zou me niet zoveel zorgen maken om je horloge, maar eerder om je eigen gezondheid. In mijn ogen ben je stapelgek als je je gehoor moedwillig aan extreme geluidsdruk gaat blootstellen. De opgelopen schade is permanent en onrepareerbaar.

Ik hou zelf ook van muziek, by the way :wink:

Groet,

Nico.

Ik kan je oordoppen van Alpine aanbevelen. Bevallen mij uitsteken. Of bij de gehoorapparatenwinkel een stel otoplastieken aan laten meten.

Ik heb door de harde muziek een gehoor beschadiging opgelopen. Vooral bij hoge tonen begint het bij mijn rechter oor rond te zingen en ik heb een constante hoge piep in mijn oor.

NicoB)-

Haakie heeft helemaal gelijk.

Ik doe morgenavond bij het concert van Muse in Nijmegen mijn quartz Velatura maar aan voor de zekerheid, daar gaat het op zéker trillen…:smiley:

Thehaguedragon Schreef:

Ik doe morgenavond bij het concert van Muse in
Nijmegen mijn quartz Velatura maar aan voor de
zekerheid, daar gaat het op zéker trillen…:smiley:

Die quartz trilt al ca. 32duizend keer per seconde. Zie dat maar eens te verbeteren :wink:

haakie Schreef:

Ik kan je oordoppen van Alpine aanbevelen.
Bevallen mij uitsteken. Of bij de
gehoorapparatenwinkel een stel otoplastieken aan
laten meten.

Ik heb ook Alpine doppies (party-plugs) bevallen erg goed inderdaad (tu) Het mooiste is dat je op een normaal volume niveau met elkaar kan praten, dus behalve goed voor je oren is het ook goed voor de stem :slight_smile:

Nico den Haak Schreef:

Ik zou me niet zoveel zorgen maken om je horloge,
maar eerder om je eigen gezondheid. In mijn ogen
ben je stapelgek als je je gehoor moedwillig aan
extreme geluidsdruk gaat blootstellen. De
opgelopen schade is permanent en onrepareerbaar.

Ik hou zelf ook van muziek, by the way :wink:

Groet,

Nico.

Ik hou ook wel van muziek, maar de reden dat ik vrijwel nooit naar concerten ga is omdat de sterkte van de muziek inderdaad beschadigend is voor de oren (concerten van Nick Cave ga ik echter wel heen). Was een feest waarop ik dat helemaal niet verwacht had, anders was ik simpelweg ook gewoon niet gekomen.
MP3-spelers heb ik ook nooit gebruikt.

Hoi,

Wanneer je zoiets niet verwacht, is het balen als het toch gewoon hard is. De negatieve gevolgen van hoge geluidsdruk worden over het algemeen redelijk genegeerd, tot het te laat is.
Er is trouwens nog een prima reden om geen MP3 e.d. te hebben, en dat is de matige geluidskwaliteit. Wanneer je een fatsoenlijke audio installatie gewend bent, doet zoiets vaak pijn aan je oren, ook als het zacht staat :smiley:

Leuk als achtergrond, meer niet :wink:

Groet,

Nico.

Watje…
Muse?
Zo hard kan het niet zijn:)o:)o
Hard en goed zijn geen synoniem trouwens…

RogierJ Schreef:

Ik was zonet op een feest waar live diverse bands
optraden maar (helaas) zo hard dat je in iemands
oor moet schreeuwen om wat duidelijk te kunnen
maken. Je kent 't wel…

Vroeg ik me dan toch af, al die trillingen van het
geluid, heeft dat nadelige gevolgen voor een
automatisch uurwerk?

tenzij je zelf de drummer bent: nee. :slight_smile: