Concordia jumphour

Tja, ik kan het maar proberen
ik denk dat er hier op het forum een paar mensen zijn die er eentje hebben
Ik had er onlangs ook eentje gvonden, bij een vintage verzamelaar.
Horloge liep goed, uur instellen ging goed. maar na een keer dragen viel het horlopge stil.
Terug naar koper. Hij ging het zelf proberen te servicen, en kwam dan na een weekje met de melding dat ie het euvel wel had kunnen vinden, maar geen wisselstukken voorradig had. Dus heb ik mjin centen terug gekregen.
Maar de honger blijft, ik vind het een mieters ontwerp. Ik dacht dat dezelfde uitvoeriing ook met Lancia als merk bestaat.

Maar goed, ik probeer het dus hier. Heb je zo’n Concordia waar je vanaf wil, dan verneem ik dat graag
Fotootje heb ik gevonden hier op het forum

1 like

Klopt, ik heb de Lancia uitvoering, met witte schijven maar bestaat volgens mij ook met donkere schijven. Zit een PUW in dacht ik, jammer dat de ‘jouwe’ niet meer te herstellen is… En is idd een heerlijk horloge, deze is niet te koop, maar hoop dat je er snel een vindt !

1 like

Die Concordia ken ik. :wink:

Er zit een PUW1560 uurwerk in - dat is een redelijk courant binnenwerk waar je wel een donor voor zal vinden
en met de “digitale” kant kan volgens mij niet zo veel mis mee gebeuren

koop de vorige als niet lopend terug en laat hem herstellen als de kast en glas nog mooi zijn

2 likes

Mjah, ik heb het horloge terug ingeleverd bij de verkoper, hij dacht eerst dat het wel te herstellen viel, ik mocht bij een eerste bezoek niet in zijn atelier/hobbykamer, bij een tweede bezoek kon ik wel al tot in het deurgat, en bij een derde bezoek heb ik me kunnen vergapen aan zijn verzameling horloges en onderdelen, en het leek me iemand met een hoge graad aan vakkennis en ervaring. Dus toen hij later vertelde dat ie het horloge niet kon herstellen, voorlopig althans, hij zei dat ie ooit wel de nodige onderdelen zou weten te bemachtigen en het horloge dan terug zou aanbieden. Het horloge was exact hetzelfde als de jouwe, in hele mooie staat en ook met een PUW1560 erin.
Ik had ook gezegd dat ik wou meezoeken naar een donor, en die zijn wel te vinden, meestal voor onderdelen. Het is nou maandje of 2 geleden, ik dacht nog eens contact op te nemen met de verkoper om te zien of er een geschikte donor tussen zit …

Mocht je ooit afstand kunnen doen van jouw prachtexemplaar, dan verneem ik dat graag.

ff nakijken op Ebay zegt me anders dat er genoeg parts te vinden zijn voor een PUW 1560!