(concrete) kostbaarhedenverzekeringtip gezocht

Heeft iemand van hier een kostbaarhedenverzekering voor het horloge (voor de vriendin/vrouw, wellicht)?

Als ik m’n vriendin namelijk een mooi klokkie cadeau doe, wil ik haar eigenlijk niet onverzekerd rond laten lopen :wink: (dan zou ze zich ook bezwaard voelen)

Dergelijke verzekeringen vergelijken is echter niet makkelijk, zo blijkt, dus wie heeft een goeie tip? Een premie van 1 of 1,5 % lijkt me fair :slight_smile:

Ik heb het overigens over een price range van 2-4k.

Dank alvast!

Is een meestal een aanvulling op je inboedelverzekering, vandaar dat vergelijken lastig is. Heb het via de Ohra, premie circa 1%.

Hoe vaak verliest men zijn horloge?
Nooit iets verzekeren wat men zelf kan lijden.

Schaderegelen is mijn vak dus ik kom als het leed is geschied. Van de acceptatiekant weet ik dan ook maar deels;

Via een buitenshuis dekking als aanvulling op de inboedel ben je vaak al geholpen tegen een lage premie. Via een volmachtkantoor is een specifiek maatproduct te regelen.

Voor het diefstalrisico op je inboedel moet je kijken naar de maximale dekking sieraden; veelal € 12.500 dus als je eigen verzameling al groot is oppassen dus. Overigens geldt de maximering niet bij de overige schades; brand, water etc etc. Let ook goed op de uitsluitingen en eigen risico’s bij een kostbaarhedenpolis.

Nodig je adviseur uit en leg het probleem voor; hij kan met een maatoplossing komen.

Ik heb ook al eens iets geroepen over dekking op de reisverzekering, zoek die maar eens op, ook daar heb je te maken met behoorlijk minimale verzekerde sommen.

dank!

Interessant…bij welke maatschappij was dit?

hou er wel rekening mee dat verzekeren iets anders is dan ook daadwerkelijk uitgekeerd krijgen, er kan wel staan dat iets tot 20K verzekert is maar ik moet de eerste maatschappij nog tegenkomen die zonder morren een verloren of gestolen rolex van 6K uitkeerd…just my 2 cents

Klopt, je moet aannemelijk kunnen maken dat eea ook daadwerkelijk in je bezit is of was dmv bonnen, nummers en aankoopbewijzen. Ga d’r maar aanstaan :slight_smile:
Als je deze dicussie wilt voorkomen dan dien je een taxatierapport van een beeedigd taxateur te overleggen. Ik ben er zelf ook mee bezig, vandaar.

Das heel mooi, chapeau voor Ohra, maar je noemt wel iets heel belangrijks, althans voor Ohra, een foto waar je zelf met het horloge op staat, tja, ik heb veel foto’s van mijn horloges maar nauwelijks eentje waar ik op sta en waar ook mijn horloge nog herkenbaar is:( en dan heb je nog bijdehande verzekeringsagenten:
"Oja, mijnheer, u staat hier wel leuk aan het strand met uw rolex maar volgens ons is het een invicta:+:D

nogmaals, heerlijk dat het bij jou allemaal netjes is afgehandeld, na een inbraak zit je helemaal niet te wachten op dit soort discussies met de verzekering.

Goede ervaringen met Abn amro kostbaarhedenverzekering. Keertje aanzienlijke schade met een Planet Ocean werd zonder probleem, met prijsopgave, uitgekeerd.

Robert1970 Schreef:

Goede ervaringen met Abn amro
kostbaarhedenverzekering.

mag ik vragen wat dat kost per maand/jaar en wat hun dekking is?

zou t kunnen tonen vd garantiekaartjes (heb niet overal de factuur meer van) ook als bewijs v bezit?

Jazeker als je een schadebehandelaar/expert hebt die weet waar hij over praat. CombiFoto horloge en kaart zou moeten volstaan.

Tiktikehv Schreef:

Jazeker als je een schadebehandelaar/expert hebt
die weet waar hij over praat. CombiFoto horloge en
kaart zou moeten volstaan.

Oei, heb ze alleen apart. Foto’s digitaal en kaartjes bij de bank.

Bij schade moet je het bezit aannemelijk maken.(bij totaal verlies) Dat zou in dit geval geen probleem mogen zijn lijkt me.

PS, ik heb het alleen voor fotoapparatuur :wink: