Nu vraag ik mij wel iets af, bekijk het filpmje van het uurwerk van de Longines. Die ring tussen de kast en het uurwerk, is dat normaal? Waar dient dat voor?
Als ik bij andere horloges kijk, dan is de hele binnenruimte van de kast gevuld, maar hier niet…?
Nu vraag ik mij wel iets af, bekijk het filpmje
van het uurwerk van de Longines. Die ring tussen
de kast en het uurwerk, is dat normaal? Waar dient
dat voor?
Als ik bij andere horloges kijk, dan is de hele
binnenruimte van de kast gevuld, maar hier
niet…?
Dat is, volgens mij, een ‘spacer’ (is volgens mij een andere naam voor, maar die weet ik even niet). Dit wordt gebruikt om uurwerken te plaatsen in een kast die eigenlijk te groot is voor het uurwerk. Op deze manier kunnen fabrikanten dus toch de standaard ETA uurwerken etc gebruiken, en kunnen ze de maten van de kast lekker zelf bepalen.
Dit is een hele nette oplossing er voor, deze ziet er heel goed uit. Bij veel goedkope klokken zitten er witte plastic ringen in.
Nee, die heb ik al. Deze koop ik met de gedachte
dat ik er 5 jaren mee zoet wil zijn, dus ik ga mij
focussen daarop. Door die thread van “Waarde van
dure horloges” heb ik erachter gekomen dat ik toch
geen kopie/hommage (ik haat het woord hommage
ondertussen) wil. Verder kan ik moeilijk tegen
mensen zeggen: “Niet praten in dit topic”.
Je moet het ook gewoon een Steinhart Ocean one noemen. Verder moet je denk ik niet meer zo veel lezen op het forum. Het heeft bij mij ook een tijdje geduurd voordat ik het forum kon lezen zonder dat het mijn keuzes te veel ging bepalen. Dit heeft geresulteerd in twee keer een verkoop van een Steinhart waar ik toch wel spijt van had. Ik ben echter bang (sterker nog ik weet het zeker) dat je dit voornemen tot de kerst echt niet gaat halen want dan heb je weer een ander topic gelezen waardoor je weer wat anders wil.
Bij sommige reageerders vraag ik mij echt af
waarom zij reageren. Dit is zo’n moment.
Ik weet niet of je mij bedoelt.
Ik probeer alleen maar aan te geven dat je alleen voor jezelf moet uitmaken wat jij mooi vind en je niet steeds moet laten leiden door verschillende topics. Het heeft voor mij ook heel lang geduurd voordat ik objectief het forum kon lezen. In het begin wordt je als horlogeliefhebber helemaal knots van al dat moois wat voorbij komt. Het heeft mij in het begin heel veel geld gekost maar ook veel plezier gegeven. Ik denk da ik nu pas echt weet wat ik waardeer en mooi vind. Het is gewoon een groeiproces waarvan je nu nog aan het begin staat. Je kunt ook beter de instellingen van het forum als “plat weergeven” instellen. Dat is zo veel makkelijker lezen. Volgens mij heeft 99% van het forum dit ook.
Ach Bosnialove, kijk 't even aan. Je hebt nog tot kerst, of erna om tot een beslissing te komen, een beslissing die jezelf gaat maken. Laat je daarom niet teveel door “ons” beinvloeden, en volg je gevoel.
Door die thread van “Waarde van
dure horloges” heb ik erachter gekomen dat ik toch
geen kopie/hommage
Wat was het aan de thread dat je weer terugkwam op je oorspronkelijke visie van no-hommage?
Het blijft zo te zien wel bij een duiker. In dat groepje vind ik dat er horloges zijn die ik meer zou omschrijven als een toolwatch (bijv. DWP) en anderes als een sporty dresswatch (bijv. Seamaster). Sommige hangen er wat tussenin. En een ander bandje maakt soms ook een wereld van verschil.