Beste forumleden,
Heb sinds een paar dagen een nieuwe PO. Echt een geweldige klok maar heb er een probleem mee. Met dit koude weer buiten en warm binnen ontstaat condens aan de binnenzijde van het glas. Natuurlijk heb ik garantie en ga er mee terug naar de Omega dealer, maar wlde toch hier vragen om meer mensen met dit probleem te maken hebben gehad.
Met vriendelijke PO groet.
Da’s niet goed! Dat vocht moet er zsm uit anders treedt er corrosie op met alle gevolgen van dien. snel naar de dealer!
hans
Niet mee te maken gehad en zou er inderdaad zsm. mee terug naar de dealer want condens onder het glas is bepaald niet gezond.
Laat even weten wat eraan gedaan gaat worden en waardoor het probleem ontstaat!.
Mag zeker niet voorkomen dus rap naar de dealer. Ik heb zelf ook de PO big size type 22005100 en er gelukkig geen problemen mee.
Weet niet welk type je heb? chronograaf uitvoering?
Hopelijk heb je er niet mee gezwommen of gedoucht en er gelijktijdig de chronograaf mee bediend/gebruikt en zat de kroon dichtgeschroeft? allemaal zaker waar je rekening mee moet houden.
Veel merken waarschuwen ook dat je niet de chronograaf functie onder water moet activeren, weet niet of dat geldt voor de PO.
Gr Henk.
Bigrosa Schreef:
Weet niet welk type je heb? chronograaf
uitvoering?
Hopelijk heb je er niet mee gezwommen of gedoucht
en er gelijktijdig de chronograaf mee
bediend/gebruikt en zat de kroon dichtgeschroeft?
allemaal zaker waar je rekening mee moet houden.Veel merken waarschuwen ook dat je niet de
chronograaf functie onder water moet activeren,
weet niet of dat geldt voor de PO.
Geldt ook voor de PO. Zijn maar een aantal klokjes die wr garanderen met gebruik onder water. Dacht dat een Breitling duiker (Super Avenger?) speciale knoppen heeft, waarbij de pushers niet fysiek het mechanisme direct indrukt, maar dit via een omweg doet, waardoor er geen water binnen kan komen. Ooit eens gelezen in Horlogemagazine of Watching.
Kijk nuttig deze info marnix.moed(tu) ik heb geen chronograaf maar heb altijd wel de schroef dicht zitten .
Zit natuurlijk niet te wachten op condens in de klok. Maar omdat de Omega ook met meerdere drukknoppen wordt geleverd is dit zeer nuttige info,hoop voor Paradeplaat dat hij dit op heeft gevolgd, anders weet ik niet wat de concequenties zijn bij de dealer als er zou blijken dat de knoppen toch zijn ingedrukt onder een bepaalde waterdruk. oeff! hoop dat het allemaal mee mag vallen voor de PO.
marnix.moed Schreef:
Bigrosa Schreef:
Weet niet welk type je heb? chronograaf
uitvoering?
Hopelijk heb je er niet mee gezwommen of
gedoucht
en er gelijktijdig de chronograaf mee
bediend/gebruikt en zat de kroon
dichtgeschroeft?
allemaal zaker waar je rekening mee moet
houden.Veel merken waarschuwen ook dat je niet de
chronograaf functie onder water moet activeren,
weet niet of dat geldt voor de PO.Geldt ook voor de PO. Zijn maar een aantal klokjes
die wr garanderen met gebruik onder water. Dacht
dat een Breitling duiker (Super Avenger?) speciale
knoppen heeft, waarbij de pushers niet fysiek het
mechanisme direct indrukt, maar dit via een omweg
doet, waardoor er geen water binnen kan komen.
Ooit eens gelezen in Horlogemagazine of Watching.
Klopt Marnix,
de puschers van die Breitling activeren het mechanisme dmv magnetisme,doordoor garanderen ze ook waterdichtheid bij het gebruik van de chrono.
(ook eens gelezen in Watching)
Condens is overigens niet goed , zou direct even een AD opzoeken.
Succes
gr Ron
Het is een standaard PO 22015000 dus een 42 mm en geen chrono. Heb diverse horloges maar dit nog niet meegemaakt. Niet met water in contact geweest alleen als omschreven van koud naar warm vs. Heb hem sinds zondag en dinsdag zag ik het voor het eerst. Afgelopen nacht het heliumvemtiel en de kroon open gehad. 's ochtends knoppen sluiten en op temperatuur laten komen. Daarna even naar buiten en je ziet hem bijna beslaan. Ga er vanuit dat het productiefout is. Zaterdag of maandag na de dealer en laat weten hoe het afgelopen is.