Condens door lopen in regenbui (Datejust)

Rolex staat ook bekend om zijn water dichtheid dus dit mag echt niet gebeuren!

1 like

zo werkt dat niet. Je zult de verkoper de kans moeten geven om het op te lossen en kan niet zelf bepalen wie dat gaat doen. Maar sterkte met Steinerā€¦

1 like

Ik wens je succes bij Steiner. Ze staan niet bekend om hun geweldige service

2 likes

Iemand ervaring wat het vervangen van een glas in dit geval kost mocht ik het vanuit mijn kant moeten oplossen?

Ligt er aan of je origineel wiltā€¦ Aftermarket moet rond de 5 tientjes kunnen, inclusief werk en wd-test.

2 likes

Een beetje service? Wat mag dat dan zijn?

Nakijkenā€¦ dan mag je buiten even op de timegrapher ook even op waterdichtheid testen lijkt me?

Typisch lijkt meā€¦ ā€œwe kijken hem steeds naā€ā€¦ is dus niet meer dan even op timegrapher leggen.

Hoop dat ze het netjes oplossenā€¦ en volgens mij is dat niet even snel het glaasje vervangen als ik zie hoeveel vocht er onder zat.

De verkoper heeft iets verkocht met een verborgen gebrekā€¦ met als gevolg is er vocht in het horloge gekomen dat voorkomen had kunnen worden mocht hun horlogemaker het horloge goed nagekeken hebben.

Nu lijkt een volledige service nodig om in de toekomst problemen te voorkomen. Is hun eigen fout.

Maar ik denk niet dat ze dit gaan doenā€¦ handelaren gaan steeds voor de winst. :sunglasses:

3 likes

Wat een ongeloofwaardige kul. Met een schuin oog kijken op een Witschi of ie niet 10 minuten per dag afwijkt wil ik geloven. Ze willen gewoon winst maken en zo min mogelijk investeren. Je moet dus eigenlijk altijd een beurt incalculeren, zeker bij een Rolex - die gemaakt is om zelfs zonder goede smering heel lang door te blijven lopen (en intussen gaan diverse onderdelen langzaam maar zeker naar de moeren).

Een beetje servicenā€¦ als het echappement zo vervuild is of de olie zo ingedroogd is dat het horloge nauwelijks loopt, dan is de opwinding zeker weten ook niet fris meer. De oplossing is volledig servicen, niet aan symptoombestrijding doen. Het is de kantjes er vanaf lopen.

6 likes

Zo lang hij glimt en loopt is alles in orde :sweat_smile: volgens de aanbiederā€¦

Even een update:

Ik heb nu ook nog kleinere haarscheurtjes ontdekt bij 21.00, lijkt me onwaarschijnlijk dat dit door mij komt, maar door bijvoorbeeld een te oud glaasje of iets dergelijks. Kan het zijn dat het plastic poureus is geworden en door temperatuurverschillen verder is gaan scheuren?

Zou het toch even serieus laten bekijken.

Je weet namelijk ook niet hoe vaak er al condens ontwikkeling is geweest.
Mischien zit er al roest in het uurwerk.

1 like

Niet alleen naar het plexi glas laten kijken maar ook naar aantasting van de kast ter hoogte van het aanlegvlak van het glas. Deel is zichtbaar met een microscoop via de rand van het plexiglas > naar roestbruine vlekken zoeken. Het is pas zeker, en goed duidelijk, na afname van het oude glas.

Er zijn bepaalde ā€œoudereā€ kasten van Rolex die nogal wat put erosie hebben. Vooral zoutwater is de oorzaak en door capillaire werking kan dit tussen de kast en het plexi komen. In de loop van de jaren ontstaat hierdoor forse schade.

Bovenstaande voorkom je door na het zwemmen in zeewater het horloge goed af te spoelen met zoetwater.

3 likes

[quote=ā€œHorloge24, post:31, topic:250738ā€]
Bovenstaande voorkom je door na het zwemmen in zeewater het horloge goed af te spoelen ā€¦ [/quote]

Nee, je voorkomt het door sowieso niet met een DJ te zwemmen, zeker niet in zee.

1 like

Was ik ook zeker niet van plan, vooral niet met een vintage :joy:

1 like

Ach, met een gloednieuwe datejust moet het gewoon kunnen maar met een vintageā€¦ nee dan niet.

1 like

Helaas voor je ervaring! Maar het komt vast goed, al lijkt de tip om hem te laten controleren omdat je niet weet hoe vaak er al condens aan de binnenkant heeft gezeten mij wel een goede.

Maar voor de insiders, je kunt dus al niet meer applaudiseren met een Rolex, en er niet mee in de regen lopenā€¦ Whats next?

2 likes

Wat er Ć“ok kan gebeurt zijn is dat het horloge is open geweest toen er een hoge luchtvochtigheid was. Dan is het horloge dicht geschroefd maar met veel vocht erin.
En dan krijg je condens door de warmte van de pols en koude van de buiten lucht.

1 like

Tuurlijk wel zwemmen douchen sporten naaien de kroeg in altijd de DJ om houden

Mag geen probleem zijn toch?

3 likes

:thinking:

giphy

1 like

Heel erg vervelend maar ik zou er saffier in laten zetten en laten controleren op wat Horloge24 hier zegt

Je moet met je dure vintage horloge wel door de regen kunnen op zijn minst en ook je handen wassen zonder hem af te doen.

Edit: niet naar mij luisteren :joy:
Het schijnt niet de oplossing te zijn