Condens in Omega Speedmaster reduced

De Reduced is OOK 5 Bar waterdicht net als zijn grote broer de Moonwatch. Kan gerust even onder de kraan afgespoeld worden, mits de pakkingen en het glas niet beschadigd zijn. Maar hierover is al genoeg te vinden op het Forum

Meest voorkomende is lekke drukkers of ingescheurd glas.

1 like

Volgens mij zit je fout.
Ik heb m ook gehad en herinner me 3 bar WR.
Ook Omega zelf heeft het daarover, bron:

Hoe is de wijzerplaat na service en drogen geworden?

Info rechtstreeks van de Omega aftersales site

3 bar dus. Bron: Omega site. Stond ook op het plastic kaartje dat ik erbij had.

Ik had ook mijn twijfels voordat ik de reactie met 5 Bar plaatste en daarom voor de zekerheid de info op de Omega service site geraadpleegd. Hier staat dus 5 Bar!

Kan wel vermelden dat mijn ervaring met de WD van de Reduced niet bijzonder zijn, zie regelmatig dit type met vochtschade.

Maar dan moet het horloge alsnog [ 3 of 5 Bar ] tegen handen wassen kunnen.

Wat André zegt dit horloge is na vervangen van glas en alle pakkingen makkelijk 5 bar waterdicht.
Het probleem bij deze modellen is vaak dat een full service erg kostbaar is tegenover de waarde van het horloge en laat men dan ook vaak alleen het uurwerk doen zonder alle pakkingen te vervangen en dan krijg je vroeg of laat problemen met vocht.

Bij aankoop van 2e hands horloge waar de service historie niet van bekend is nooit uitgaan dat die waterdicht is maar altijd eerst laten controleren.

2 likes

Vermoedelijk heeft Omega de site niet helemaal up to date :wink:

Deze horloges hebben natuurlijk tig mogelijkheden om te lekken: plexiglas dat wat poreus wordt als t ouder is, pushers met rubbertjes die vergaan, een pushbodem met een ringetje dat niet beter wordt als het ouder is…

Sowieso, iedere Speedy kun je t beste maar droog houden…

1 like

Zoals bij elk horloge dus, de staat waarin de pakkingen verkeren is hierin belangrijk ongeacht de waterdicht rating.
Elk horloge vanaf 3 bar moet gewoon onder de kraan afgespoeld kunnen worden.

1 like

Paar kleine vlekjes, maar onder het glas eigenlijk niet meer zichtbaar.

1 like