Ik ben al een tijdje op zoek naar een gouden dresser voor in de collectie.
Na wat speuren tussen de omega’s en Longines kwam deze Zenith voorbij.
Voldoet aan veel van mijn eisen maar krijg er geen goede kijk op of dit een geslaagde koop zou zijn.
Was vooral een populair model in Italië dus ook daar te koop in dit geval, wat extra oppassen is.
Dus mijn vraag aan de kenners onder de forumleden hier, wat vinden jullie van de staat van deze Zenith?
Redial, originele kroon, patina correct dan wel storend?
En niet geheel onbelangrijk, goede kwaliteit of zouden jullie doorzoeken?
1 like
De wijzerplaat ziet er redelijk uit, de kroon is een plated en zonder merk en dus waarschijnlijk niet origineel (en aan vervanging toe). Belangrijker is om een foto te krijgen van het binnenwerk. De goudmerken zitten daar en je kan zien of het uurwerk schoon is. Er wordt veel gerommeld…
1 like
Bedankt, dan weet ik oa waar op te letten! Laat ik deze aan mij voorbijgaan. Prijs was ook niet heel scherp en komen er wel meer langs.
Als je interesse breed is qua verzamelen dan is een gouden certina ook erg mooi. Certina was voor de kwarts crisis een paar treden hoger in de kwaliteits ladder ;-). Degene uit de Blue ribbon lijn zijn echte toppers.
Lanco heeft ook mooie gouden horloges gemaakt in hun “super deluxe” lijn… Vaak mooie dunne horloges…moet je wel met de naam kunnen leven
Lanco is ook vnl in Italie verkocht…oppassen wederom dus.
Movado en Eterna zijn ook een interessante hoog kwalitatieve keuzes.
Alle 4 met in house uurwerken.