Connie kom je buiten spelen? Toon hier uw Omega Constellations!

21 likes

Die is ook mooi bewaard gebleven :ok_hand:!

2 likes

Bohhhh

:heart_eyes:

Geef. Hier.

1 like

Vanmorgen nog wel in het blauwe gedeelte, een pie pan

1 like

Heeft deze band geen stel mogelijkheden op de sluiting?

10 likes

Nope. Alleen schakel er bij of af.

Op de net ontvangen BoR 1502/11 bracelet. Dresswatch perfection in mijn ogen.

19 likes

Ik vind dat jij niet meer mee mag doen met dit horloge, het is te mooi…

1 like

Deze mag ook wel dacht ik

18 likes

17 likes

Oproepje voor hulp:

Hallo allemaal. dit horloge heb ik een poosje geleden via het forum gekocht van een medeliefhebber (XinuniX) Ik werd gastvrij ontvangen met een goede kop koffie en tijdens ons gesprek over het horloge kwam polijsten ter sprake. Ik begreep al snel dat dit en soort no go is in horlogeland maar heb hier een vraag over. Is het nu zo dat het gaat om het behouden van de scherpe hoeken van de kast of gaat het om het ongepolijst zijn van een horloge an sich? Tweede vraag: weet iemand of het originele horloge het omega teken op het glaasje had? Wil er namelijk ook een nieuw glaasje op laten zetten en het liefst zo origineel mogelijk… wie kan mij hier meer over vertellen? Alvast bedankt!

7 likes

Bij het polijsten gaat het om het behoud van de hoeken, randen/ facetten van de kast. Bij te vaak /onkundig polijsten krijgt een horlogekast vaan een beetje een afgeronde / dunne / “gesmolten” look.

Jouw connie is erg mooi en ook mooi scherp. Ik heb een soortgelijke:

Wat betreft het logo in het plexi. Ik weet eigenlijk niet vanaf wanneer Omega dit ging doen maar ik vermoed vanaf ergens in de jaren 60. Jouw Connie is ook uit de jaren 60 maar ik weet dus niet vanaf wanneer precies.

Een nieuwe originele omega plexi is niet heel duur. Voor ongeveer 80 euro inclusief installeren heb je er volgens mij wel een.

8 likes

Vergelijk de foto’s van de jouwe en de mijne hierboven bijvoorbeeld met de onderstaande (overigens een redial). Je ziet dat de scherpe randen van de lugs bij de onderstaande bijna helemaal zijn verdwenen en dat vinden de meeste verzamelaars, inclusief ikzelf, dus niet mooi:

En hier een close up van de lugs op de mijne, messcherp:
afbeelding

4 likes

Dank voor je antwoord, die van jou is inderdaad heel mooi! Ik overweeg de kast in handen te geven van een goede juwelier in de buurt. Hij geeft aan de facetten mooi strak te kunnen laten.

1 like

Ik zou dat heel goed overdenken. Ik zou het niet doen als ik jou was. Jouw kast is gewoon goed.

1 like

Het horloge is van september 1967, kan iemand nog iets zeggen over hetglaasje met of zonder omega logo? Ik ben nogal pietlutterig…

De facetten op de bovenkant en zijkant van de lugs zijn bijna onmogelijk goed te polijsten. Zo fragiel en dun.

1 like

Eens. Niks mis met de jouwe, ik vraag me echt af af polijsten hem goed zal doen.

2 likes

ik ga het nog eens goed overdenken en neem je advies zeker mee, bedankt hiervoor

1 like