34mm deed ‘m voor jou de das om begrijp ik?
Klopt. Het rare is dat ik nu een De Ville heb die letterlijk 1 mm groter is, en geen problemen met het formaat.
De vraag is nu dus of ik zelf veranderd ben, of dat die ene millimeter zoveel verschil maakt.
Mooie zoemert hoor! Ik snap het wel, die DeVille heeft wel echt meer wristpresence. Is trouwens toch 35,5mm?
De vintage exemplaren zijn 34,5mm. Er is nog een moderne versie van 39mm, maar dat is natuurlijk een heel ander genre.
Wat is die gigantisch als je zo door dit topic scrolt en dan deze ziet.
Klopt. De foto is wel van iets te dichtbij genomen waardoor hij wat groter lijkt dan hij is, maar los daarvan scheelt het inderdaad flink wat.
Het is wel een plaatje hoor. Een van de weinige horloges die ik ook in bi-color kan waarderen.
Ik denk het eerste.
Op foto vind ik namelijk de Genève “kleiner” ogen. Ofja, niet echt kleiner maar minder aanwezig. De constellation heeft meer presence door de kast vorm en pie pan plaat, waardoor de totale diameter imo verwaarloosbaar is en hij op bijna elke polsmaat gedragen kan worden.
Ik heb echt precies het tegenovergestelde. Omdat de lugs en de kast wat meer ingetogen zijn komt het horloge voor mij groter over. De constellation legt met z’n doglegs en duidelijk zilveren hue juist nadruk op het kleinere formaat. Grappig hoe dat kan verschillen.
Op de foto vind ik ze beide uitstekend vallen, maar zoals bekend vertekenen wristshots altijd wat.
Ik geloof inderdaad ook eerder dat de pie pan en korte wijzers de Connie er wat kleiner uit laten zien. Qua ontwerp vind ik hem wel veel spannender. Maar ach. Uiteindelijk blijft het gewoon een fantastisch mooi ding, waarvan ik had gewild dat het nét een paar millimeter groter was.
Dat wordt dan toch die Baltany met 38.5mm De enige andere pie pan dials die ik ken zijn IWC’s en dat is ook beperkt tot 35mm.
Doe ik vanmorgen mijn Conny om zie ik de springbar tussen dr kast en de band uitssteken, dan heb ik ten eerste veel geluk gehad gister!! En nu tja hoe krijg ik die weer terug, ik zit te hannesen, ik krijg hem er wel tussen maar hij valt niet in het gaatje