Connie kom je buiten spelen? Toon hier uw Omega Constellations!

168.005

1 like

14393

2 likes

Wat @BH_ zegt, de mijne is referentie 168.005.

Je hebt daarnaast ook nog referentie 14900. Dat is een vroegere constellation pie pan met dog leg case en caliber 561 (met datum) of 551 (zonder datum).

Als laatste bestaat referentie 1680065 ook nog. Dat is een latere versie (jaren 70) die alleen in Japan is uitgebracht. Ook een -zij het iets andere- dog leg kast en een -eveneens iets andere- pie pan wijzerplaat. Daarnaast heeft deze een caliber 1011 uurwerk.

Dit zijn volgens mij de drie referenties met dog leg kast en pie pan wijzerplaat.

Om je nog even extra te motiveren voor jouw zoektocht :wink::



16 likes

Ja piepan en dogleg en een dial om van te smullen.
Dat wordt wel in de buidel tasten.

1 like

Bovenstaande is er ook in no-date: 14900 en 167.005

3 likes

Thks voor de refs. Dat maakt het zoeken een stuk gemakkelijker.
Als ik wat heb gevonden, hou ik het ook wel even tegen jullie aan.

1 like

Geen automatic maar een zoemende Connie

6 likes

En de mijne, met cross hair, dat is dus ook geen 167.005 maar een 168.005?

9 likes

Yep

167.005 is No date
168.005 is date

2 likes

Prachtig !!
Deze is net verkocht
Is rond de 2K. een normale prijs ?

3 likes

Oei, lastig.

Voor 2k moet alles goed zijn: Wijzerplaat, Kast, Lugs, Verkoper (betrouwbaar), Uurwerk (geen service nodig). Haal er maar 25% vanaf voor elk van die factoren die niet goed is. Dat zou mijn inschatting zijn.

Ik laat me graag corrigeren door de leden met meer vintage ervaring.

4 likes

Een slechte wijzerplaat kan denk ik wel iets meer dan 25% eraf betekenen, uiteraard afhankelijk van de staat. Maar al die factoren zijn vaak gecombineerd.

Een servicekroon doet ook wel wat, omdat de originele lastig te vinden zijn.
En wellicht overbodige info, maar ze bestaan ook nog in two-tone (minder populair) en in goud.

3 likes

Wijzerplaat vind ik heel belangrijk en kast eigenlijk ook wel.
Lugs ook en verkoper helemaal ā€¦
Kortom: i am screwed

1 like

Voor een volledig ā€˜kloppendā€™ exemplaar op al die vlakken moet je om en bij de 2k rekenen, ja. Maar je kan ze al vinden in de 1.850 euro range.

1 like

Naast het graal spaarpotje voor de 116655 moet er dus serieus gespaard worden om hier lekker mee te kunnen doenā€¦ vrees dat ze met de tijd ook niet goedkoper gaan worden.

Jeroen ik help jou overigens graag met een check mocht je er Ć©Ć©ntje op het oog hebben :wink:

3 likes

Thks Andy !! dat waardeer ik enorm ! Mocht je er eentje tegenkomen dan hoor ik het graag. Vorige keer ook uitermate prettig contact met je gehad en nog steeds blij met mijn Cosmic.

1 like

:heart_eyes:

10 likes

4 likes


Van mijn vrouwtje voor mijn as verjaardag stainless steel/ goud 1964, de kroon zie ik wel eens op een seamaster, lastig opdraaien maar wel mooi

17 likes