Connie kom je buiten spelen? Toon hier uw Omega Constellations!

Ik heb geen enkele reden om de authenticiteit van de wijzerplaat te betwijfelen.

Als het al wel een redial is dan is het wel ontzettend goed en heeeeel lang geleden gedaan :slight_smile:

Een interessante link hierbij:

De “MOY test” wordt hier goed uitgelegd.

2 likes

Klopt wat hier boven gezegd wordt. 167.005 is het exemplaar met dogleg lugs zonder datum

1 like

Ze geven zelf aan dat dit niet altijd op gaat i.v.m. verschillende leveranciers van de wijzerplaten :slight_smile:

Dus niet teveel op blind staren zou ik zeggen.

1 like

Ik gun je van harte dat ‘ie origineel is.

In eerste instantie viel het mij op dat er onderaan de wijzerplaat geen tekst zichtbaar is (zoals swiss made met of zonder T). Maar misschien komt dat door de hoek waaronder de foto is gemaakt?

Of misschien deden ze dat niet in die periode? @BH_ of een andere kenner weet dat vast wel?

2 likes

Redial helaas, geen twijfel over mogelijk.

4 likes

Ik kan het me bijna niet voorstellen. Het horloge kocht ik niet lopend, vies, bekrast etc. Echt iets wat al weet ik hoeveel jaar ergens in een la heeft gelegen. Bij de service ben ik niets tegengekomen waardoor ik ben gaan twijfelen aan dit horloge. Mocht het inderdaad een redial zijn dan is het al heel lang geleden gedaan :slight_smile:

1 like

Helaas een redial, ja.
Niet alleen is het lettertype niet correct en verkeerd geplaatst, ook is er geen ‘swiss made’ vermelding zoals het hoort op dit model. Bovendien zit er inconsistentie in lume wijzers versus plaat.
De secondenwijzer is ook te kort.

Maw er is al eens (heftig) aan gesleuteld.

Wel geen slechte redial als het een troost mag zijn.

4 likes

Thanks voor de info. Het is een horloge wat al flink wat mee heeft gemaakt, dat zeker :slight_smile:

Het is wat het is. Ik heb er meer Genève geld dan Constellation geld voor betaald, dus alsnog een geinig ding voor niet teveel geld.

Ik heb weer het nodige geleerd. Dat MOY verhaal was mij niet onbekend, maar nu is mijn Constellation kennis wat verder uitgebreid :+1:

4 likes

Als ik dit horloge draag verander ik steeds in Gollem…

The preciousss …

17 likes

Ik ken het.

15 likes

You’ve ssstole it from uss?

:wink:

Mooi man, die dial is toch echt om te kwijlen he…

2 likes

Ik ook

15 likes

Maar welke is “the one watch to rule them all” @jurk?

3 likes

Jaaaa… goede vraag. Nog minder dan 15 weken en dan weet je het. :metal:

1 like

image

3 likes

image

3 likes

kan dit ? Geen text ?

1 like

Nope.

2 likes

Dacht ik ook al