Connie kom je buiten spelen? Toon hier uw Omega Constellations!

jaja, zeer mooi - ook goud kan dat zijn :sunny:

1 like

Betaal je dan niet gigantisch invoerrechten ed???

1 like

Niet als je goede afspraken maakt.

1 like

De bank hier wou een deel vd koek, zo maar eventjes 120 euro voor een overschrijving.
Dan een transferwire account geopend, gaat snel morgen al daar op de rekening en maar 28 euro

Maar dat betekend dat de verzender een lagere waarde aangeeft?? Maar ben je dan ook tegen dat lagere bedrag verzekerd?? Toch wel een klein risico denk ik?

120 voor overschrijven?? Waarom?? Mag je naar Australië niet gewoon normaal kostenloos overschrijven??

Overschrijven is belange niet kostenloos, verre van zelfs. Binnen de EU wel, maar daarbuiten zeker niet.

PayPal f&f ook zeker niet, daar wordt je door de bullshit wisselkoersen genekt.

Ze zullen in Belgie graaieriger zijn dan bij jullie neem ik aan.
Een vast bedrag en 1.5% op de wisselkoers.
Bij abn amro 10 euro als ik goed gelezen heb.
Dus had ook een rekening kunnen openen vlak over de grens.
En idd pp was ook geen optie, bitcoin misschien wel, zou kunnen.

Zag hem vandaag nog op OF staan, erg toevallig dat hij nu hier terechtkomt. Wat mij betreft één van de mooiste Constellations ooit. Veel plezier met je NA!

1 like

Dat heet fraude.
1)het is verboden
2) je neemt risico qua evt. verzekering
3) met belastingen worden uitkeringen, politie enz. betaald.

Kortom, ik wil dat soort gedoe dus niet.

Ik ben wel benieuwd hoe dat zit. Als ik een pakketje naar het buitenland stuur moet ik de waarde op het forumlier zetten, maar als het pakketje kwijt is is dat formulier daarmee ook kwijt. Terugbetaling gebeurde dan door de overschrijving te tonen.

De keren dat ik met DHL Express, UPS etc verzond voerde ik al die gegevens online in

Jij mag van mij CEO worden van alle bedrijven in europa😁
Dan kreeg ik nu een reuzepensioen, en iedereen gelukkig.

2 likes

Ik vind 21% BTW moeten betalen op een tweedehands horloge van 60 jaar oud ronduit schandalig.

Er is indertijd bij de nieuwkoop ook één of andere vorm van belasting betaald dus grote kans dat het dubbel belast wordt. Maar dat weet of controleert niemand dus krijg je als verzamelaar de rekening gepresenteerd. Walgelijk.

De regel zou uitsluitend moeten gelden voor nieuw verkochte goederen, nét zoals een tweedehands verkoop ook binnen de EU vrijgesteld is van BTW. Want welke toegevoegde waarde belast je eigenlijk bij een 2dehands particuliere verkoop? Inderdaad; geen.

Het systeem faalt hier zwaar imho.

3 likes

Komt daar nog bij dat wij als verzamelaars de waarde van een 200 euro uurwerk door de verzamelwoede opgedreven hebben tot soms ongekende hoogtes, terwijl als jan met de pet zo’n horloge inklaart gewoon voortgaat op een oud horloge dat uit zijn oogpunt hooguit nog 20 waard is.

Zal maar vlug een pet kopen lol

En als als liefhebbers de waarde moeten gaan bepalen wat doe ik dan met het gouden zakuurwerk van mijn overgrootvader dat voor mij 100K waard is emotionele waarde inclusief

1 like

Al met al zijn we hier flink offtopic aan het gaan

Er is binnen deze landsgrenzen waarschijnlijk nog nooit belasting betaald over dat bepaalde goed. Enige belasting is dus logisch. Maar laten we dan de waarde aannemen van de catalogussen uit die tijd :wink:

2 likes

Oijoyjoyjoy,
Wat een koninklijke!!!
Erg gaaf

1 like

Exact dat, wat ís de echte waarde nu van zo’n oud ding. Bij een nieuw horloge is dat makkelijk te bepalen, maar bij een oudje zal je 10 verschillende mensen met 10 verschillende meningen hebben.

Dat zou veel eerlijker zijn, ja.