Connie kom je buiten spelen? Toon hier uw Omega Constellations!

Pfoe, erg, erg mooi!!

Congrats :slight_smile:

1 like

Dan moet je de eerder voldane BTW terugvorderen

Importheffingen gaan trouwens verder dan enkel BTW.

Je draait het om. Dan moet je vrijgesteld worden van huidige BTW.
Import op horloges is zo goed als 0.

Nee, de in het buitenland voldane BTW kan teruggevorderd worden. Vervolgens betaal je in NL.

Ik weet dat t bij horloges met importheffingen meevalt.

Ja goed Bernard, rol maar weer rond in je eigen gelijk, voor mij stopt de discussie hier.

Als particulier valt er over het algemeen niks terug te vorderen


Als dat zou gebeuren werden er natuurlijk opeens een hele boel “tweedehands” dingen verkocht buiten de EU. Dat zou natuurlijk niet werken dus.

Een professionele verkoper gaat wel degelijk facturen maken hoor.

Die wel, maar familie die in de US wonen? Kopen een iPhone voor je, pakken hem uit en likken er 1x aan -> tweedehands. Zelfde zou gelden voor 1 jaar oude rolexen, speedmasters die hier op de markt voor oneerlijke concurrentie zorgen omdat iedereen die dan uit de belastingvrije oorden laat overvliegen. Ik kan het met sommige dingen ook niet eens zijn maar regels zijn regels op t moment

1 like

Dit verhaal gaat wel over andere koekoek dan vintage horloges, hé. Er is een wezenlijk verschil tussen tweedehands spullen (jouw voorbeeld) of vintage spul.

Maar er is geen duidelijke grens te trekken vaak, vandaar dat ik snap dat de regels zijn zoals ze zijn op t moment. Bij hoeveel jaar trek je die grens dan etc etc

3 likes

Er bestaat volgens mij wel een lager btw tarief voor kunst, antiek en verzamelwaar; maar helaas voor ons geldt dat tarief niet voor horloges. :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Jammer he, ik verzamel horloges
 verzamelwaar!

1 like

Buiten even genieten van de zon


8 likes

Nog 1 nachtje slapen en dan komt het pakje van downunder, de spanning stijgt.
Het bedje voor connie is al gemaakt😍

Mooi horloge. Klein vraagje; hoort het datumvenster boven krom te zijn?

Prachtig ding zeg. Heb je meer foto’s?

Morgen hoop ik

Ik zag al de foto’s op OF zojuist. Prachtig ding man.

1 like

4 likes