Connie kom je buiten spelen? Toon hier uw Omega Constellations!

ja mooi, niet vaak gezien deze, solid goud of bi metal?

Late reactie maar ik zou ermee een bezoekje brengen aan Wesselink en Vreeker te Alkmaar. :slightly_smiling_face:

34 likes

Connie krijgt deze week éindelijk terug een fris en origineel glaasje en haar passende :crown:, ik kan niet wachten om samen buiten te spelen!

6 likes

Erfstuk van m’n Opa die niet zo zuinig was op z’n horloge :slight_smile: Technisch helemaal in orde maar wel errug veel patina… Aan de ene kant mooi want vertelt een heel verhaal van iemands leven maar ik zit er toch aan te denken om hem te laten restaureren… Advies?

8 likes

Je zou ook een andere plaat kunnen zoeken, kun je altijd terug naar hoe het was, al je je bedenkt. Kast ziet er zo op het eerste oog prima uit, kun je zo laten. Een servicebeurt is in alle gevallen prima.

2 likes

Tx goed idee!

Deze weer een keer laten zien hier. Wat een fijn horloge :grinning:

13 likes

Heel mooi!

1 like

26 likes

Mooie foto’s :ok_hand:

1 like

Zie je vraag nu pas :innocent:; dit exemplaar is massief goud, 18k.

Hallo, ben nieuw hier doordat ik gefascineerd ben door de nieuwe speedmaster, glass sandwich.

Ik heb nog deze constellation liggen, kan iemand me vertellen welk type dit juist is (was van mijn grootvader, dus ik vermoed ergens jaren 60).

Alvast bedankt,
Stef

1 like

Beste Wen84,

ik denk net hetzelfde model als jij te hebben. Kan je me wat meer info hierover bezorgen (materiaal, jaar, …).

Alvast bedankt,

Stef

Hoi Stef,

die van mij was goldcaped, die van jou is denk ik volledig goud.
op de lug, zie ik een stempel, wellicht kan je die beter bekijken.
Het beste is als je de deksel eraf haalt, op de binnenkant van de deksel staat alle informatie, zoals materiaal en referentie. die begint met 16…
dan staat er nog in het uurwerk een 3 cijferig nummer, dat is het caliber en een 7 cijferig nummer, aan de hand van het 7 cijferig nummer kan je zien, uit welk jaar hij is.
helaas kan ik je op deze manier geen antwoorden geven, alleen door de foto’s van het horloge van binnen.
de indexen van het horloge kunnen onyx, rubber of geverfd zijn, maar ook dat kan ik vanuit deze foto helaas niet zien.

Superheldenhorloge? :wink:

1 like

Hey Wendy,

hartelijk dank voor je uitgebreid antwoord !

Ik dacht inderdaad dat het de volledig gouden versie betrof. Heb helaas geen tools om de achterkant eraf te halen. Jammer dat ik dit niet wist, want horloge is een paar jaar geleden volledig onder handen genomen door horlogemaker, had het dan kunnen weten.

Spijtig dat mijn opa geen originele speedmaster had, zou me wat koppijn hebben bespaard :slight_smile:

dit is super mooi als erf stuk. althans als je hem wilt houden en dragen.
ben bang dat je van een vintage speedmaster en al het gerommel wat eraan plaats vind meer hoofdpijn krijgt. maar de zoektocht kan leuk zijn.
succes!

1 like

Hoe mooi ze ook zijn (en zeker die pie pan modellen), gouden horloges zijn gewoon niet zo mijn ding :slight_smile:

De omega speedmaster, met automatische opwinding en saffieren achterkant, is meer ‘my cup of tea’ maar beetje onbetaalbaar.

Anyhow, nogmaals hartelijk bedankt !

jammer, de variatie vind ik erg mooi…
je bedoeld handopwinder denk ik?
omega speedmaster reduced is wel automaat, maar ellende qua onderhoud.
even een teaser… dit is een speedmaster met glazen bodem en handopwind uurwerk. echter met moonphase.

2 likes