Connie kom je buiten spelen? Toon hier uw Omega Constellations!

Ik hou van horloges, maar ben geen verzamelaar. ik draag nu al 18 jaar hetzelfde horloge (Rolex Seadweller). Toen ik echter de Omega Speedmaster Moonwatch 311.30.42.30.01.006 zag (quasi dezelfde als jouw prachtig exemplaar), dacht ik mijn rolex te verkopen en deze te kopen. Zou ik er zelfs nog een centje aan over houden. Spijtig genoeg is het geen zelfopwinder dus ga ik het niet doen (zelfopwinder + waterproof zijn mijn eerste vereisten voor een horloge).

Onderstaand model, Omega Speedmaster Professional Moonwatch 311.30.44.50.01.001 voldoet wel, maar is me wat te duur als je de taxen mee in rekening brengt https://www.chrono24.com/omega/omega-speedmaster-professional-moonwatch–id9294526.htm

Misschien ooit in de toekomst :slight_smile:

Toch even opmerken dat niet alle reduced Speedmasters ’ ellende in onderhoud’ geven. Het merendeel heeft inderdaad een met chronograafmodule uitgevoerd uurwerk, maar er zijn er ook met -misschien wel het meest voorkomende chronografenuurwerk - 7750 en deze is en robuust en prima te service.
Zie o.a. de Triple date en Moonphase, regelmatig in goede staat aangeboden
ook hier op HF.

Toen ik de mijne kocht heb ook ik de moy test gedaan

4 likes

Gewoon lekker buiten spelen

7 likes

Kan iemand mij hier iets over vertellen? Ik geloof uit eind jaren 80, verder echt geen idee. Heel erg bedankt alvast.

1 like

Setje Connies

22 likes

Met een 7750 gebaseerd uurwerk wordt meestal omschreven als een Speedmaster Automatic. De reduced is degene met de chrono module welke het meest op de professional lijkt.

1 like

Klopt voor een groot deel, maar er zijn ook reduceds met de 7750 - de triple dates Lieuwe :+1:. Deze oude 7750 vind ik zelf wel weer interessanter. De Triple date heb ik ooit gehad maar vind ik te onoverzichtelijk van dial voor mijn oude ogen :nerd_face:

Triple date is een ETA 7751, dus in de 7750 familie. Valt voor mij allemaal onder het kopje Automatic :grinning:

1 like

Wie spot wat hier mis mee is?

:laughing: :laughing:

3 likes

Was reeds ingezoomed.

1 like

Wat niet? :laughing:

1 like

Helaas is de plaat opnieuw opgemaakt. De kast is stevig gepolijst. De kroon klopt niet, en de buckle hoort op een jaren ‘60 model.

Kom kom, zelf echt niet/nooit gezien? Zie net dat je al best al wat meer verkocht hebt hier. Vnl Omega that is

Dag allemaal,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van deze con pie pan uit 1957 met ref 2582 met een 505 uurwerk. Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden! :smiley:

10 likes

Zeldaam!

9 likes

Leuk! Ik heb een soortgelijk exemplaar in rosé goud, zelfde wijzerplaat :slightly_smiling_face:

Ik zou nog wel een correct model kroon scoren, die zijn vrij gemakkelijk te vinden. Omega 069SX42019 hoort erop als ik me niet vergis.

Het ergste is dat hij net een nieuwe originele omega kroon heeft, maar waarom niet de correcte, dat weet ik nietđŸ€·đŸœâ€â™€ïž

1 like

Still the favo’s

4 likes

Ik heb deze Constellation een week geleden geërfd van mijn opa. Sindsdien elke dag gedragen. Mijn opa heeft mij in 2015 gevraagd om op zoek te gaan naar een gouden Omega. Hij was verliefd geworden op vintage Constellations. Was toen een onwijs leuke zoektocht, met deze Omega als eindresultaat. Hij was er vreselijk trots op, heeft hem elke dag gedragen sinds 2015. En nu is hij van mij. Best gek. Ik vind het in ieder geval een fantastisch mooi horloge, enkel mooier gemaakt door de sentimentele waarde. Deze zal ik regelmatig dragen, zeker bij bijzondere gelegenheden. Gisteren de nieuwe band ontvangen, dus nu ook maar een foto hier :+1:

41 likes