Connie kom je buiten spelen? Toon hier uw Omega Constellations!

Kan iemand mij vertellen, welke referentie dit is?

2 likes

9 op 10 een 168.005

3 likes

18 likes

Heren Kenners,

Mijn Omega constellation pie pan.

Het horloge komt uit begin jaren 60 en het referentienummer is 14393. Het uurwerk is een caliber 561

Gekocht in november 2018 en bevind zich sindsdien 24/7 om mijn linker pols.

Behalve tijdens mijn dagelijkse 5 minuten douche beurten gebruik/draag ik hem dus 24 uur per dag.

In 2016 heeft het polshorloge een servicebeurt gehad.

Het klokje functioneert tot op heden perfect.

Nu mijn vraag, wanneer moet of is het raadzaam om de Omega constellation pie pan te laten reinigen en om in auto termen te spreken een grote beurt te geven.

En waar die service zeer betrouwbaar gegeven kan worden?

Ik woon in koog aan de Zaan

Vreeker en Wesseling in Alkmaar om er maar 1 te noemen.
Maar je bent nog wel een flink aantal jaren gerust als ie pas in 2018 gedaan is.

Welke waarde moet ik aan denken? Ik zie ze voorbij komen rond de 1200 in het blauw en 2/3k op chrono.

Ferrie Sweitzer https://www.vintagehorloges.nl/
Maar als het horloge verder nog goed loopt zou ik persoonlijk nog niet servicen, maar dit is een persoonlijke keuze.

Dit hangt van de ref af of het gold cap of solid goud is. Over het algemeen zul jij niet de prijs gaan krijgen van Chrono24. De plaat heeft ook lichte patina volgens mij, dit heeft ook effect op de waarde. Ik zou zeggen rond de 2,5K als hij solid 18k is. Wil je het horloge verkopen ?

1 like

Meer plaatjes!

9 likes

Heren de kroon is vervangen door een van de vorige eigenaren. Ik vraag me af of dit de correcte kroon is voor mijn 168.027.
Als ik op foto’s kijk zijn er veel verschillende kronen met elk een subtiel verschil.
Kan iemand mij helpen?
Het is een fantastisch mooi horloge. En ik ben blij dat ik deze eindelijk aan mijn collectie heb toegevoegd.

4 likes

Lastig te zeggen, vaak zijn de Orginele kronen van Omega niet geheel 't zelfde als 't origineel van vroeger. Dus de nieuwe kronen hebben bijvoorbeeld een groter logo of wijken iets af kwa maat.

1 like

Deksel open maken of die gold cap of solid is?

In principe is hij solid als het achterdeksel ook volledig van goud is. Bij twijfel, post even een foto van de achterkant.

1 like

2 likes

Dat is een goldcap, dus niet solid. Goldcap wil zeggen dat er een laag goud over het staal is aangebracht.
Aan de achterkant van de kastpoten kun je die laag goed zien zitten.

1 like

Zitten die bovenste lugs nou scheef? Ziet er gek uit…

Bandje is slecht, maar zou ik even moeten checken.

Kan ook dat het bandje gewoon een beetje is uitgescheurd ja.

1 like

22 likes

Opmerkelijk 80’s model met veel Genta trekjes, maar toch heel anders. Staat toch veruit het best op originele bracelet imo. Kast heeft wel wat liefde nodig, binnenkort even opzoek naar iemand die hem met de juiste afwerking kan polijsten :slight_smile:

6 likes