Connie kom je buiten spelen? Toon hier uw Omega Constellations!

Lekker eigenwijs kast design inderdaad :hugs: Heb toevallig pas vrijwel dezelfde met zwarte dial gevonden, maar niet-chronometer en met andere bracelet :slightly_smiling_face:

1 like

Ook uit de constellation lijn? Wist niet dat er nog meer variaties buiten de quartz chronometer waren. Heeft die van jou ook zo’n opmerkelijk manier van tijd instellen? Ik kan met de kroon door te draaien de uren instellen (lekker makkelijk laatst met winter/zomertijd, 1x draaien en je gaat een uur achteruit zonder de minuten en secondes aan te passen) en wanneer je dan het knopje in de kroon ingedrukt houd begint de seconde wijzer snel te draaien waarmee je minuten en secondes kan instellen.
Ben nu natuurlijk wel benieuwd naar een fotootje :wink:

1 like

Jazeker, echt zelfde lijn en instelling van uren met draai, minuten met pusher. Daar zijn er overigens wel meer mee uitgerust, ook Tissot had een soortgelijke ‘truc’.
Fotootje komt - beloofd, had hem eigenlijk eerst een beetje willen ’ opknappen’ alvorens iets er van te posten. :relieved:
Heb ook nog een Seiko quartz met bijna dezelfde case, trendje geweest denk ik :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja zoals gezegd deze heeft ook echt wat liefde nodig, maarja dat zeg ik al sinds dat ik 'm kocht. Nog niet eerder een kast laten opknappen dus dat is dan weer een drempeltje van waar laat je het met vertrouwen achter, voor de juiste prijs, in de buurt etc. etc. Is natuurlijk een kast met aardig wat hoeken er in en een combi van brushed en polished finish, iets wat je niet zo gemakkelijk zelf doet. Vraag mij nu wel af hoeveel andere merken een soortgelijk horloge hebben geproduceerd dan, hoewel seiko natuurlijk wel echt van alles heeft gemaakt over de jaren heen.

1 like

Ik meen dat er al eens een horlogemaker hier beschreven werd die dat naar volle tevredenheid had gedaan. Ik dacht ook met een Omega, ergens in de Betuwe maar ben niet zeker.
En er zitten vast meer leden met dit dilemma lijkt mij. Misschien deze vraag om wier/waar eens stellen in een apart topic?

1 like

Hier is de - vermoedelijk eenvoudigste variant uit die lijn, geen secondewijzer, geen datum maar wel met stalen mesh bracelet. Op de achtergrond een ronde Constellation met een zelfde quartz werkje (helaas is de stift ooit gebroken van deze)

3 likes

Ik meen dat er al eens een horlogemaker hier beschreven werd die dat naar volle tevredenheid had gedaan. Ik dacht ook met een Omega, ergens in de Betuwe maar ben niet zeker.
En er zitten vast meer leden met dit dilemma lijkt mij. Misschien deze vraag om wier/waar eens stellen in een apart topic?

Ja zit nu ook even rond te kijken. Ik lees goede verhalen over Nico Rijsman in Culemborg. Ook een horlogemaker, dus wellicht kan ik daar in een keer met een heel scala van horloges voor onderhoud naar toe. Scheelt weer reizen.

Hier is de - vermoedelijk eenvoudigste variant uit die lijn, geen secondewijzer, geen datum maar wel met stalen mesh bracelet.

Ik geloof dat de kast toch een klein beetje anders is. Wellicht niet duidelijk te zien op mijn foto’s, maar misschien wel op deze foto van een NOS variant (de afwerking die ik ook weer zo goed mogelijk terug wil).


Hij heeft dus volgens mij een extra facet op 8-hoekige bezel zitten. Prachtige mesh band trouwens!

3 likes

Ja, je hebt gelijk! ik moest wel verdomd goed kijken maar daar is - ook bij de jouwe - een hele dunne set facetten extra - deluxe editie dus :ok_hand:
Ook bij andere facet kasten nog niet eerder gezien trouwens, en ik heb er toch wel wat mee :relieved:

2 likes

Aardige verzameling al inderdaad, misschien een keer een topic starten? Is misschien wel leuk om te kijken wat er hieral rondzweeft op het forum.

1 like

Volgens mij hier ook al eens een gefacetteerde Citizen chronograaf gezien ja :slightly_smiling_face:

1 like

22 likes

mijn Rose Gouden Conny al een dag of 10 om de pols
loopt prachtig 564 cal-Pie Pan

12 likes

Op de Molequin Foret, jawel. Doet het lekker op deze plaat dacht ik.

21 likes

Top conditie!

1 like

Het is een fijn stuk. Erg blij mee. Onafgebroken gedragen afgelopen 2 week.
En verdiend ook een mooie band, niet?

Deze uit 1966 met 18 kt gouden wijzerplaat…:slightly_smiling_face:

17 likes

Crosspostje , moet kunnen…

9 likes

Ook een crosspost :sweat_smile:

19 likes

16 likes

19 likes