Jezus wat een klapper zeg
Volgoud?
Oef, die is ook nog mooi scherp zeg! Prachtige staat
Geweldig!
Da’s een mooie!
Zeer mooi!
Thanks haha! Helaas niet, maar wel in een staat dat het zo lijkt
Ik zat nog even in te zoomen op de mooie foto’s hier en het valt me net op dat jouw wijzerplaat onderaan geen T’s heeft voor Tritium bij Swiss Made, terwijl die van bv @PowerReserveFan dat wel heeft.
Moeilijk te verklaren denk ik, aangezien de rest er mooi authentiek uitziet. Iemand die er meer van weet?
De T’s ter aanduiding van tritium waren pas verplicht vanaf 1964 - vaak heeft dat ermee te maken. 2 identieke tritium horloges kunnen dus, afhankelijk van productiejaar, met of zonder T’s gevonden worden. Bij de c-shape Connies blijkt dat niet altijd te kloppen - ik heb wel vaker latere tritium exemplaren zonder T’s gezien. Misschien waren de batches wijzerplaten vroeger gemaakt ofzo.
Ja, zoiets zal het zijn.
Die van @PowerReserveFan is van ‘68 en de mijne van ‘69, dus die zouden allebei een T moeten hebben inderdaad.
Klopt. Ik heb ook meerdere latere tritium c-shapes uit eerste hand gekocht waarvan ik 100% zeker was dat ze onaangeroerd waren, en zonder de T designatie. De c-shapes volgen de algemene T regels om 1 of andere reden niet (helemaal). 1 van die typische vintage Omega quirks.
Ik heb de mijne uit Japan, wellicht dat daar destijds andere regels golden ook.
Oh, dit topic bestaat ook joh. Nou, dit is de mijne.
Is de Constellation overrated? Nee natuurlijk niet, just look at it!
Leuk om weten! Bedankt voor de verduidelijking
Is het niet zo dat jij helemaal geen tritium op je wijzerplaat hebt zitten? Waarbij @PowerReserveFan dat wel heeft als lume bolletjes aan het einde van de indecies?