Gaaf! Benieuwd naar de plaatjes als je ‘m hebt
De bezel en lugs hebben ook iets teveel polijstdoekjes gezien. En dan zeg ik het vriendelijk.
Ik weet niet wat ze ervoor vragen, maar mijn eerste keus zou het niet zijn.
Waren er niet ook een aantal uitvoeringen van de Constellation Pie Pan waarbij er origineel geen hoekige kroon op zat? Dacht dit ooit gelezen te hebben toen ik er actief op aan het jagen was😅
Dat durf ik niet te zeggen, dat zullen de echte experts moeten bevestigen .
Feit dat de kast gepolijst is doet me vermoeden dat hij wel een service historiek heeft en dan werden ze vaak vervangen.
Worden… De mijne is geserviced door een Omega service centrum, en dat is alles of niks. Kroon hoort daarbij.
Ik kan helaas mijn bron niet vinden, maar ik las over de Omega constellation kroon, dat die volgens Omega standaard bij elke service vervangen moest worden. (Vanwege de afdichting.)
Daarbij heb ik begrepen dat er zowel ronde en als 10-hoekige “originele” kronen in omloop zijn.
Qua stijl vind ik de hoekige kroon echt horen bij de dog leggs en de pie pan, maar echt praktisch is het niet, je hebt amper houvast als je 'm even wat wil opwinden.
Hier nog wat meer info:
Er is een aantal met een zogeheten knurled crown geleverd, maar dat waren er beduidend minder dan met de tienkantige kroon. Die ziet er dan zo uit:
Mooi
Kijk die bedoelde ik! Wist dat het merendeel inderdaad met de hoekige kroon kwam. Thanks voor de update🙂
Weer wat bijgeleerd!