Ik heb hem zelf ook, maar dan op die andere Connie:
Ah kijk, was me nog niet opgevallen. Daar vind ik het ook mooier dan de standaard C-shape kroon, itt bij de Pie Pans.
Wat een prachtstuk is dat toch, echt 1 van de meest bijzondere Connies die ik ooit gezien heb
Dat ben ik wel met je eens, daar ‘hoort’ bij voorkeur een tienkantige op.
Thanks!
Er zijn ook nog de Japanse Pie-Pan Constellations (bijv. ref 168.0065) die een geribbelde kroon af-fabriek hebben. Deze zijn pas later (jaren 70) gemaakt en zijn daardoor in veel opzichten verschillend van de jaren 60 versies, inclusief de ‘nieuwere’ kroon.
Mooie band, mag ik vragen waar je deze besteld hebt?
Dank, ik vind het ook een mooie match! Het is een Molequin nubuck petrole
Dank je, ja echt een top combinatie!
Er zit een lichte groenige schijn in het grijs, af en toe zie je het er wat doorkomen. Hier nog een close up
Waanzinnig mooi.
Heerlijk
Een vraagje aan de eigenaren van een Dog Leg Pie Pan Connie (lekker huiselijke naam trouwens): kan iemand mij laten zien hoe die valt op een ~18,5 cm pols?
Klein waarschijnlijk. Maar dat vind ik ook juist mooi bij dit type, discreet en elegant.
Op mijn 17,5/18 pols valt hij ook klein, maar zou ‘m niet groter willen.
Sowieso valt dit vooral op als je daarvoor een groter horloge hebt gedragen, en went dit enorm.
Mijn 14744 en 168.024 vallen groter door de dikkere lugs.
Conclusie, je moet er echt één passen…
Elke keer dat je deze laat zien, zo mooi… Die lugs zijn mooi scherp!
Ik heb 17,5 cm. Moest er ongeveer 5 minuten aan wennen, draag normaal 39 - 42 mm ‘sporthorloges’ . Maar zoals gezegd, de maat past helemaal prima bij dit meer ‘dressier’ horloge. Ik vind hem dan ok niet klein, en het is ook een mooie ‘variatie’ binnen mijn collectie. Draag hem stiekem best vaak!
Dat is ook zo. Goed om jouw polsomtrek te weten, ik vind dat hij bij jou erg goed staat.
Ja, het ziet er wel naar uit dat ik dat ga doen
Momenteel vind ik mijn Nomos Metro van 37 mm al aan de compacte kant, maar wie weet.