Connie kom je buiten spelen? Toon hier uw Omega Constellations!

lichtinval & kennis van fotografie helpt altijd :sunglasses:
Ik vind dit wel een mooie dial, weet niet of je die structuur mooi vind. Btw even los van niet - fluted en de wijzers waar ik persoonlijk een beetje twijfel bij heb (is overigens al sold)

1 like

De wijzers zijn op het oog correct. De kroon origineel. Wel is de wijzerplaat beschadigd en heb ik geen flauw idee wat er met de uurmarkers gebeurd is, want die horen opgelegd te zijn met onyx. (op sommige zie je 't nog een beetje zitten). Een glaasje of een kroon kun je altijd vervangen maar een dusdanig verpeste wijzerplaat
dat exemplaar is niet meer waard dan een paar honderd euro, net boven de sloop of loop waarde dus.

Ik begrijp dat hij al sold is hoor, maar ter referentie is zo’n analyse altijd goed. Misschien is iemand er in de toekomst mee geholpen.

Sinds vorige maand een mooie Pie-Pan in de collectie :slight_smile:

20 likes

Yep @koekoek heeft gelijk. Volgens mij heb ik de 168.027. Zijn de eerste geproduceerde modellen. De mijne is van 1966 dacht ik. De eerste lichting heeft de cal. 564. Die is met datum maar zonder dagaanduiding. Nieuwere modellen hebben een caliber met dagaanduiding.

Ik weet het niet zeker maar volgens mij zijn er geen verschillende soorten linnen wijzerplaten. Hier nog 2 foto’s. Op mn instagram staan er meer: http://www.instagram.com/dutch.watch.collector

15 likes

Heerlijk!

5 likes

Wat jij hier hebt is een (bijzonder goed uitgevoerde) redial. Was je daarvan op de hoogte?

1 like

Hmm
de minutenstreepjes?

Viel mij al op de het tritium op de wijzerplaat en wijzers (en de wijzers zelf) veel te nieuw ogen. Twijfelde over de plaat, maar blijkbaar een ‘goede’ redail.

Wijzers zijn ook te lang?

1 like

Het viel me op naar aanleiding van de tekst

AUTOMATIC
CHRONOMETRE

De ref. 14xxx Constellations met cal. 5xx werden een hele korte tijd uitgebracht met twee regels i.p.v. 3 (OFFICIALLY CERTIFIED ontbrak), maar in deze series (en ook in de volgende) werd CHRONOMET_ER_ volgens de ‘Engelse’ spelling geschreven. Het Franse CHRONOMET_RE_ was al eerder losgelaten. Daarnaast kloppen de lettertypes van die tekst ook nĂ©t niet. M.n. de M is verkeerd.

Wijzers kloppen idd niet. En ook het lume heb ik mijn vraagtekens bij.

5 likes

Hopen dat @purple300 op de hoogte is, en niet de hoofdprijs heeft betaald voor het horloge :confused:

Zie nu in een eerder topic dat het horloge met box and papers is aangekocht. Wellicht wel té veel voor betaald dus. Zo zie je maar weer; box and papers zegt niets.

1 like

Inderdaad, redial.

Nee was ik niet van op de hoogte en ik heb ook zo mijn twijfels over je stelling eerlijk gezegd

Oh ok.

4 likes

Waar heb je hem gekocht?

Dit vind ik de mooiste versie :slight_smile:

1 like

Je mag daaraan twijfelen beste purple300, maar ik ben het eigenlijk zo goed als zeker, en Bart is ook geen beginnertje.

1 like

Ik heb het horloge gekocht bij een Omega handelaar in het Noorden van Limburg die volgens mij een smetteloze reputatie heeft.
Daarnaast heb ik het horloge gekocht met een extract uit archives van het Omega museum en een revisierapport uit 2015 van een Omega horlogerie uit Luxemburg.

Nu realiseer ik mij dat, dit gezegd hebbende, dit nog steeds niks zegt over de originaliteit van de Pie Pan. Daar heb ik het over over gehad met de verkoper. Zijn opmerking dat geen officiele horlogemaker met niet originele onderdelen aan de slag gaat vond en vind ik legitiem.

Tot slot; ik heb er echt de hoofdprijs voor betaald en ik vind het horloge echt wonderschoon.

Gaat niet enkel om de piepan;

  • de kast is (te ver) gepolijst;
  • de wijzerplaat is opnieuw opgemaakt;
  • de wijzers zijn te lang en niet correct;
  • de lume is spierwit en zo goed als zeker een relume (te testen met UV);
  • de kroon ziet er ook niet origineel uit.

Excuses als het hard over komt.

Een extract uit the archives wordt verkregen op basis van het serienummer op het uurwerk en de referentie binnenin de caseback, beide elementen gaan dus inderdaad geen enkele zekerheid geven over de rest.

Je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor voor het feit dat je post hard overkomt :slight_smile:

Het is wat het is.
Ik moet eens gaan nadenken wat ik hiermee ga doen.

2 likes

Volgens mij is de pie-pan met dit type lug (en de dogleg lug) overigens nooit met ‘verticaal streepjespatroon’ op het wijzerplaat middenvlak uitgebracht, dat is uitsluitend een sunburst afwerking geweest.

Verticaal streepjespatroon klopt volgens mij enkel met de ‘hidden crown’ variant.

Je kan ook zien dat de piepan randen zeker niet scherp genoeg zijn.