Het verplichte (!) rijtje:
Te koop: Een zeldzame rariteit in Nederland/horlogeland waarover heel weinig bekend is behoudens het diepgravende recherche-werk van een geanonimiseerd forumlid anon4622228HF.
Constanta, was een horlogemerk van August Hohl (AHO) uit Pforzheim en deze CONSTANTA heeft naar alle waarschijnlijkheid het inhouse caliber AHO 1057.
De opmaak van de wijzerplaat is te omschrijven als karakteristiek en tegelijk een rariteit, de bulls-eye wijzerplaat met een new-age dierenriem/zodiac.
Bij daglicht zie je hoe mooi de wijzerplaat en horlogekast bewaard zijn gebleven.
Het uurwerkje loopt vijf minuten voor per 24/hr. da’s altijd beter dan stil staan…en het tikt niet als een HEMA-wekker maar bijna onhoorbaar beschaafd.
–tekst van het Uhrforum–
CONSTANTA ist ein echte Rarität, ein Stück Deutscher Industriegeschichte, heute nur noch sehr wenige solcher exemplare übriggeblieben und
eines der seltenen Handaufzugswerke von August Hohl aus Pforzheim, einer Firma, die Uhren unter dem Namen CONSTANTA auf den Markt brachte und heute nur noch sehr wenige solcher Exemplare ĂĽbriggeblieben.
Merk en model: CONSTANTA
Diameter: 33 mm. zonder de kroon gemeten
Leeftijd: 50/60-tiger jaren
Factuur en/of certificaat: nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: nee
Verzendkosten of afgehaald in regio: afhalen in Amsterdam heeft de voorkeur of verzenden risico koper.
Conditie (krassen, werking etc): 95/100
Soort uurwerk en kaliber: 17 jewels, AHO 1057
Prijs: € 260-- inclusief PostNL met track & trace binnen Nederland.
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.