Constellation 168.054

Goedemiddag mede-freaks!
Ik ben op jacht naar een omega constellation 168.054. Van wat ik kan zien ziet het horloge er goed uit, de verkoper vraagt er 850,- euro voor. Zelf sta echt op het punt om het horloge te kopen maar hoor graag jullie mening hier over en / of jullie mij nog op bepaalde mankementen kunnen wijzen. Alvast bedankt!

1 like

Lijkt me stevig aan de prijs… NOS retail wellicht rond de 1500/1800e… maar in deze staat zou ik denken aan een prijs tussen 250/500. Zou er zeker niet meer voor betalen.

250 euro is natuurlijk ook niet reeel voor een constallation. Maar 850 is misschien wel wat stevig gezien de staat. Is hij recent geserviced?

Band lijkt me gebrushed opnieuw, maar het lijkt alsof dat niet helemaal goed gegaan is :thinking:

Hij lijkt wel iets opgemaakt/gepolijst/gebrusht inderdaad. Zeker op 1 foto vind ik hem wel erggg glimmend. Prijs is opzich redelijk hoor, veel goedkoper vind je een constellation absoluut niet.

Uurwerk lijkt wel wat ‘vies’? zie ik dat goed, ook daar bij de
kroon? Wat is dat eigenlijk voor uurwerk, een Constellation heeft toch vaak een 561?

Dit is wel een wat minder courant model, die zie je niet zoveel dus raak je opzich minder snel kwijt.

Service lijkt me al een tijdje terug gezien de staat van het rubber en vuil van de kast. Normaal gesproken neem je zoiets meer in de service.

Band, dito. Zou dit even aan een vakman overlaten, ga je echt van genieten. Gevoel of je iets nieuws om hebt.

Prijs, tja hoe graag wil je het hebben. Zelf zou ik de service beurt er proberen af te dingen (zeg 250). Maar ja dat is een korting van 30% op zijn vraagprijs…. Gewoon proberen. Succes :crossed_fingers: :+1:

2 likes

Nee, de 5xx-series zijn van eerder. Dit horloge is uit de jaren ‘70. Hier zal een cal. 1021 ofzo in zitten.

2 likes

De latere 1xxx serie uurwerk constellations zijn een stuk minder waardevol dan de eerdere 60s exemplaren

2 likes

Dat wist ik dus niet, ik dacht dat er standaard een 56x in zat en die zijn toch meestal vrij prijzig. Goed om te weten!

2 likes

Vrij incourant model in matige conditie. Zou er niet meer dan 500-600€ voor betalen. Geserviced in betere conditie zou 800-900€ ongeveer de bovengrens zijn.

1 like

Een geïntegreerde bracelet, dus je moet er zeker van zijn dat-ie goed past of gemakkelijk is bij te stellen.
Een leren band eraan zetten gaat niet lukken :slightly_smiling_face: