Prachtig!
Fraai! Uit welk jaar is deze?
Mijn hele late (1975) Omega Constellation Pie Pan die alleen in Japan is verkocht (ref 168.0065). Calibre 1011.
Dank je. Uit 1966.
Hij was van mijn vader.
Mooi! Hetzelfde model als rbn1 ook heeft.
Er zijn er niet veel van gemaakt, dus leuk dat er meerdere zijn hier op het forum.
Hier nog een leuk stukje tekst over deze referentie.
Super mooi met die band.
Thanks!
Ik zie in dit topic voor m’n gevoel meer pie pans met dan zonder datumaanduiding. Zijn deze meer eigenlijk meer geproduceerd of meer gewild? Ik vind het cleane van een zonder (167.005 bv) persoonlijk mooier, maar ieder zijn ding ofcourse!
Datum weergave was destijds een pluspunt, vergeet niet dat horloges vroeger veelal een functioneel object waren. Vooral bij een topmodel als de Constellation zullen veel mensen nieuw voor een model met datum hebben gekozen. Dit is niet gebaseerd op harde feiten, maar hoe ik erover denk
Ik houd niet op alle horloges van een datum maar op mijn beide Omega’s vind ik het heel mooi. Ieder z’n ding inderdaad
Ik moet zeggen dat ik hem persoonlijk bij de constellation minder “storend” vind omdat die wellicht wat subtieler is. Ben zelf ook opzoek naar een Pie-pan (167.005) om te gaan dragen tijdens mijn trouwdag volgend jaar. Wat een plaatje die van jou zeg…
Dit klinkt inderdaad zo gek nog niet! Tegenwoordig is de datum natuurlijk een stuk makkelijker te achterhalen met alle digitale hulpmiddelen dat pakweg 50-60 jaar geleden.
En dan ook nog een 2 liner…. Kwijl….
Dankjewel Tom!