Allereerst mijn excuses dat ik dit zo doe. Maar ik hoop dat jullie als horloge liefhebbers hier begrip voor kunnen hebben.
Ik kijk nu al een tijdje mee op het forum en geniet vooral van alle prachtige horloges die ik voorbij zie komen op het horlogemarkt gedeelte. Echter nu gebeurd het dat ik op een van deze aanbiedingen verliefd geworden ben. Daarom heb ik direct een account aangemaakt en helaas gerealiseerd dat ik niet mag reageren op zijn aanbod.
Hopelijk mag ik daarom kort @Lucien verzoeken om contact met mij op te nemen. Dan zou ik heel graag via PB of e-mail het hebben over zijn Glycine.
Nogmaals hopelijk vergeven jullie het mij dat ik dit even middels een off-topic post doe.
Welkom op HF! Ik weet niet of je er actief op bent maar er staan er diverse op Watchuseek nu, zelfs een purist als het je daar specifiek om te doen is:
Bedankt allemaal voor de berichten! En bedankt ook Hieronimus voor het delen van de link. Ik ben alleen niet actief op dit forum. Is dit een Amerikaans forum? Hebben jullie ervaring met het aankopen via dit forum en Paypal betaling?
Helaas heb ik net misgegrepen op een aanbod van een ander forumlid van een glycine airman 22. Nu gaf een ander lid de tip dat jij hetzelfde model ook in bezit hebt. Daarom bij deze een beetje een schot in het donker, maar mocht je deze willen verkopen ben ik daar zeer in geĂŻnteresseerd!
In ieder geval bedankt.
Het is een mondiaal forum, opgericht door een Nederlander. De Amerikanen vormen wel de meerderheid van de members. Kopen van fora is over het algemeen vertrouwder dan van marktplaats, maar je moet wel je huiswerk doen en scherp blijven.
Check de verkoper, probeer je er een beeld van te vormen en vraag je af of je er een goed gevoel bij krijgt. Lees zijn posts en check zijn reputatie als verkoper. Heb je een goed gevoel bij de communicatie?
Als je nieuw bent op WUS kan het in het begin lastig zijn om te kopen, men is wat huiverig voor mensen met een lage postcount. Mogelijk dat de verkoper hierom geen zaken met je wil doen of alleen als je afziet van paypal.
Houd rekening met invoerkosten. (22 Ă 27%) Dring aan op een goede verzender (en die zijn wat prijziger dan hier). Ook is voor sommigen verkopen buiten de USA een no go, omdat het wat meer werk voor ze is, en ze vaak binnenlands toch wel kunnen verkopen. Soms is het een huiver voor het onbekende, maar heb je er dus toch last van.
Ik heb wel diverse aankopen in het buitenland gedaan, maar meer dan de helft uit Duitsland.
Ik zou gewoon in contact treden, en kijken wat er van komt. Zoek even ergens een lijstje met tips over “aankoopvragen” en kijk hoe hij reageert. Succes