Controle echtheid Breitling

Duidelijk verhaal. Dank voor de hulp in deze.

Resumé:

Voordelen:

• prijs (maar kan uiteindelijk tegenvallen)
  • lijkt op echt
  • clasp rubberband nieuw al €340 (!)

Nadelen

• wijzer defect
  • beurt geven
  • minder makkelijk verkopen want geen staal

Hmm word lastig. :rofl:

Horloge is van na 1999 (A17340)

1 like

Staar je niet blind op die clasp, die is tweedehands geen reet waard.

Idk hoe het zit met rubberen banden van breitling, moet je die op maat maken, of blijven die in een geheel en verstelbaar.

Ik zou altijd voor staal gaan, zo’n leren band is een bacterie hotel vol met bacteriën van de vorige eigenaar/eigenaren.

Verder mooi horloge.

2 likes

Die rubberband met sluiting kon weleens geen echte zijn.

4 likes

Die rubber band knip je idd op maat, grote kans dat je daar alsnog een nieuwe voor moet kopen.

En de veilingkosten, reken je die ook mee?

Voor iets meer dan 1200 heb je volgens mij heel wat keuze in dit model (of vergelijkbaar, zoals de Colt Ocean, maar dat kan je alleen zelf beoordelen :slight_smile:

Scherp, deze ook op de veiling zien staan, staat zelfs in de tekst dat de clasp niet origineel is volgens mij.

Voor wat mijn mening je wat waard is … (ik heb even wat foto’s van het betreffende horloge toegevoegd om mijn punt te maken) ik ben van mening dat je meer plezier gaat beleven aan een horloge wat in betere staat is, en niet iets moet kopen omdat er een merk aan verbonden zit … als ik deze kast zo ziet denk ik dat er redelijk met de Franse slag aan gepolijst is en voor mij persoonlijk zijn juist die scherpe lijnen datgene wat een Breitling zo mooi maakt … om de toevoeging van de foto’s even toe te lichten … kijk even hoe recht en strak de lijnen lopen …

Echt zal die waarschijnlijk wel zijn, maar vooral de staat doet er mijns inzien ook toe, en inmiddels vanwege de toegankelijkheid van Internet is iedere verkoper wel in staat om een marktconforme prijs te bepalen dus de “koopjes” eruit vissen is naar mijn idee erg moeilijk geworden …

Mijn advies zou zijn om de aankoop uit te stellen en door te sparen voor een horloge waarvan de potentie dat het je op korte termijn gaat tegenvallen kleiner is :blush:

5 likes

Voor een afvalbak is een vern**kte conditie misschien juist extra zorgeloos.

Ik zelf bijv. beat toch minder met een nos…

2 likes

Ik zelf gebruik hem als dagelijks horloge, mijne is ook wat gehaverd maar blijft een super horloge

Het is volgens mij een echt horloge

1 like

Ik heb hem ook.
Vroeger gewoon nieuw gekocht.
En nog altijd prachtig (gaat niet weg)
Wel op staal natuurlijk zoals het hoort!

8 likes

Een gecertificeerde beun… Denk dat je jezelf tekort doet @PeterLC. Lees enkel goede verhalen hier op HF

2 likes

De claps op de rubber band en de rubber zijn brol van bij Ali, geen waard !!
De horloge blijk wel ‘ok’ te zijn
Die van de leer strap laat mij ook in twijfel… :face_with_raised_eyebrow:

Dank jullie wel mensen. Nieuwe band kost ook niet de wereld.

1 like