Controle echtheid Breitling

Heren,

Ik heb een horloge op het oog. Zien jullie met jullie kennis en kunde afwijkende zaken die duiden op een imitatie? Ik heb te weinig kennis van dit model.

Los van zaken zoals beschadigingen, horloge is uit 1990-1999, dat mag uiteraard worden genoemd maar neem ik voor lief.

Alvast hartelijk dank!

afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding

1 like

Even verplaatst naar de juiste rubriek

Dank!

1 like

Is volgens mij wel een echte, maar let op dat er geen afgebrokkelde Luminova in het binnenwerk is terechtgekomen.

1 like

Dank voor je reactie.
Hoe controleer ik dit. Er mist een stukje inderdaad maar kan dit überhaupt in het binnenwerk terechtkomen?
Ik zie het niet achter het glas liggen…

Via de datumschijf ?

1 like

Scherp :rofl:!

Daar kom je pas achter als hij open wordt gehaald ben ik bang. Horloge is in werkende conditie maar dat zegt natuurlijk niets. Nog tips om hier achter te komen zonder het te kopen?

Hier staat eentje te koop, kan je eventueel vergelijken.

Ik heb ook zo een liggen, die mag eventueel ook weg, maar dat moet ik eerst nog es overleggen met de echtgenote. Ik moet zowieso wat minderen. :grinning:
De mijne is wel in mint conditie.

Nu als je deze op de foto relatief goedkoop kan op de kop tikken, kan je het riskeren, maar dan moet je wel wat opmaak kosten incalculeren. Luminova zou ik wel in orde laten maken, want dat is het gezicht van het horloge.

Niet! Wat je weet is genoeg, geen recent onderhoud, wijzertje dat geruned moet worden, calculeer een beurtje in, uurwerk is een Breitling B17 wat een ETA 2824-2 automaat, zo’n beetje het meest gangbare uurwerk ever. Denk dat je met eur. 225,- bij een horlogemaker wel klaar bent. Heb je er weer jaren lol van.

Top! Dank voor je hulp! Ik ga even vergelijken.

Ook jij dank voor je hulp! Fijn die meedenkende lotgenoten!

Prijs is via een veiling, €1.200,-, op leer en rubber dus logisch dat de prijs minder is.
Reken dus even op de €225-€250 die je aangeeft, dan lijkt het een no brainer?!

Ik heb reeds de heritage maar zocht nog wat voor dagelijks gebruik bij mijn niet al te nette werkzaamheden.

1 like

De mijne is op staal, als je een minuutje hebt krijg je een foto.

Zeker

6 likes

Die rubberen band hoort er niet op. Past ook niet met een blauwe plaat en zwarte band.

Die stalen banden blijven toch wel een van de lekkerst zittende banden.

Klopt, maar alleen de clasp kost al 340 nieuw!

Aangegeven prijzen zijn wel echt het minimum. Als (gecertificeerde) beun vraag ik dat al voor een dergelijk exemplaar. Dan praten we over 15 netto per uur plus opwindveer he. :sweat_smile:

4 likes

Erg mooi maar ik denk dat jouw prijs hoger is dan de prijs die ik kan betalen + service. Uiteraard heb jij staal, maar dit is voor mij geen must.

Geen probleem. Zoek hier op het forum maar eens op mijn naam. Als ik iets wegdoe is het steeds in optimale conditie.
Persoonlijk probeer ik ze altijd op stalen band te kopen. Dat is uiteindelijk het voordeligste en zo’n set geraak je later ook beter kwijt, mocht het nodig zijn.

Een lederen bandje kan je beter zelf aankopen. Ik vind dat trouwens netter. Zou geen gebruikte lederen band om mijn pols willen. De stalen banden gaan hier altijd in de ultrasoon. :+1:

2 likes