Controle Omega serie-nummer

Goedendag,

Ik heb een serie-nummer van een Omega Speedmaster die ik mogelijk wil kopen en wil graag een controle doen van dit horloge.
Hoe kan dit? Kan ik online ergens het serienummer controleren (bijv. op 1e afgifte, welke AD etc.)?
Of is dit op een andere manier na te gaan?

Gr.

Ralf

Nee. Je kunt hoogstens nagaan in welk jaar het horloge geproduceerd is Een controle zal je toch bij een kenner, cq een AD moeten doen. Zitten er nog papieren bij of heb je alleen een nummer? Omega benaderen heeft ook weinig zin wat dit betreft.

hans

Alles zit erbij…garantie is ook nog geldig (gaat via iemand op WUS).
Nr begint met 77 (2011 dus).

Bedankt voor je antwoord, vertrouw de verkoper verder wel (referenties op WUS etc en daar moderator geweest zelfs).

Als alles erbij zit zou je ook moeten kunnen zien via welk bedrijf hij geleverd is. Maar ook hier geldt: You buy the seller en dat schijnt wel snor te zitten.

hans

Klopt, dat is goldsmiths in de UK geweest.

Zal eens kijken of ik met hun contact kan opnemen.

heeft geen zin, die geven je geen informatie.

buyers protection

capice Schreef:

buyers protection

Op WUS? Dat ken ik nog niet.

Ik heb hetzelfde gehad, omega gemaild via de contact sectie op de website. het serienummer doorgegeven en antwoord gekregen met basisinformatie over het horloge; type, jaar van productie etc. Echt meer informatie willen ze niet geven. Wist in ieder geval zeker dat het serienummer wat in het horloge gegraveerd is is uitgegeven door omega. Originele aankoopbon, originele certificaten en de blauwe ogen van de verkoper verhulden de echtheid vh horloge :wink:

Soms helpt het wel de verkopen (AD) te mailen.
Heb erg netjes mailtje terug gehad van juwelier uit Zwitserland, toen ik wat meer info over een klokje wilde, ook de naam van de koper!
Je kan het in ieder geval altijd proberen :slight_smile:

grtz

Misschien kun je hier nog wat mee.

–> http://www.omegawatches.com/spirit/history/extract-of-the-archives

Lijkt me hoogst onbehoorlijk van die juwelier. Je zult daar maar met zwart geld betaald hebben…:smiley:

:+ a smile will get you anywhere :wink:

enne … "“Zwart” geld is alleen nog niet “wit gewassen”, voor derest is het hetzelfde :smiley:

grt