Controleren mogelijk gestolen Breitling

Ik heb een Breitling horloge aangeboden gekregen tegen een kwart van de nieuwwaarde, de foto’s (als ze bij het horloge horen) zijn van een echt horloge, dat durf ik wel aan en ook ales eromheen lijkt gewoon te kloppen. Ik heb gezocht op het serienummer en daar vind ik niks op.

Ik sluit niet uit dat er een reden is om het horloge zo goedkoop aan te bieden (ik heb het eerder meegemaakt) maar niet zo extreem.

Is het mogelijk om een Breitling service centrum te bellen om het nummer op te zoeken voor een check of deze misschien gestolen is? Of zijn er nog andere wegen die ik misschien over het hoofd zie?

Ik zou denken: gewoon je gezond verstand gebruiken. Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat (meestal) ook. Wie verkoopt nu iets voor de kwart van een reëele prijs zonder reden?

+1

We hebben het nog steeds over ruim duizend euro, dus het is ook niet belachelijk weinig… daarom twijfel ik ook. Ik heb mijn Windrider Shadow Flyback ook gekocht voor een belachelijk goede prijs (700 euro).

Een Breitling horloge die tegen een normale prijs verkocht wordt kan evengoed gestolen zijn. Ik zou naar de reden van verkoop vragen en me er verder niet druk om maken. Een tijd geleden kocht iemand hier een Breitling voor €200,- (weliswaar defect, maar toch) heb jij ook eens een meevallertje :wink:

Zelfs een nieuw klokje is met plm 22% korting te koop.
Toch te gek dat er niet een loket is waar men e.e.a. verifieren?

Die was dus ook van mij :slight_smile:

Zaterdag verkocht…

Ok, je ben het dus sowieso van plan hem te kopen, merk ik. Ik denk dat je goede kans maakt bij een dealer in Breitling horloges. Die zullen wel een database kunnen raadplegen.

Voor mij is het er ook één in de categorie too good to be true (and it usually is) en het bedrag is zo’n twijfel getal (voor 300 had ik er niet eens naar omgekeken). Vandaar de vraag, je wilt niet net als een ander HF lid voor de rechtbank moeten verschijnen voor een tegoedertrouw aangeschaft horloge.

Ik heb voor de zekerheid ook nog maar even via Google Image Search op de foto’s gezocht en geen matches gevonden, dit verhoogt dan iig de kans dat de foto’s niet van het internet af zijn geplukt. Ik wacht even de reactie van de verkoper af en ik zal daarna eens bellen of ik het serienummer kan laten checken bij een Breitling Service Center.

Dit soort topics stemt me tot nadenken. Het internet is ook voor liefhebbers van horloges geweldig: veel informatie over onze geliefde objecten voorhanden, waarvan het volgen alleen al veel plezier verschaft.

Een ander voordeel is dat veel modellen nieuw en gebruikt onder handbereik zijn gekomen. Dit laatste zullen veel dealers en juweliers minder prettig vinden waarschijnlijk, omdat ook inzichtelijker is geworden tegen welke marges zij plegen te verkopen.

Wat voor ons een bijkomend nadeel aan het worden is, dat je je steeds meer af moet vragen of wat wordt aangeboden ook wel echt is. Ik bespeur de laatste maanden een sterke toename van dit soort vragen. En van sites waar het dikwijls niet of heel moeilijk is te zien of het om echte klokjes of om replica’s gaat. Kennelijk is de druk bij die malafide figuren zo groot om te scoren dat men er steeds schaamtelozer praktijken op nahoudt. Als je het handig inricht blijf je aardig anoniem cq onvindbaar.

Vóór internet werd er natuurlijk net zo goed opgelicht. Alleen is het nu voor ons beter oppassen geblazen.

Ik hoop dat je ergens bevestiging kunt krijgen over de potentiële nieuwe aankoop.
Houd ons op de hoogte, kunnen we alleen maar van leren.

Net reactie gehad, hij verblijft momenteel in het buitenland (rode vlag) en wil versturen via de post (knalrode vlag). Gevraagd of we niet gewoon kunnen afspreken(desnoods op een neutrale plek), als hij daar niet mee akkoord gaat zet ik de foto’s en serienummer hier op de site als waarschuwing voor anderen.

Het is jammer dat er tòch steeds mensen intrappen en gewoon geld overmaken aan dit soort dubieuze lui. Dure les, en dit gespuis blijft doorgaan, want het loont. Je hoeft maar een paar slachtoffers te hebben.

Mail naar Koster met het serienummer en je krijgt binnen 10 minuten antwoord is mijn ervaring.

Gr. Roel

Ah ok, bedankt voor de tip, ik wacht even af of ik ueberhaupt nog iets van deze man hoor…

En straks mag je aftikken via Western Union of een niet bestaande financiële instelling in GB

Als het een oplichter is dan ga ik er een mooi spektakel van maken.

http://www.419eater.com/html/letters.htm

Je kan altijd even bellen met breitling hoofdkantoor in lijnden aardige lui helpen je zeker.
mocht het niet lukken, stuur dan even pb naar mij ( ik kan de eigenaar toevallig)