Enige tijd geleden kocht ik op Ebay een Cordura Lady Seagull. Voor weinig. Het klokje liep niet maar zag er aantrekkelijk uit en hoewel ik wist dat je met Cordura moet uitkijken wilde ik het toch hebben. En ik dacht weet je wat ik doe: ik koop er nog een en dan geef ik het hele zootje aan een horlogemaker en die maakt er wel een werkend geheel van. Het gaat om deze twee klokken:
Er zijn een paar duidelijke verschillen. Zou er een nepper bij zitten? Het linkerklokje is in alles net iets strakker afgewerkt, de wijzerplaat heeft een mooie diepe blauwe spiegeling, de wijzers zijn strakker en dat geldt ook voor de bezel. Op beide wijzerplaten staat Cordura 17 jewels, selfwinding en Lady Sea Gull Water-resistant. Aan de achterkant is er niet of nauwelijks verschil:
Vandaag de boel maar eens opengemaakt. Van een van de klokjes ligt de secondenwijzer er af en ik dacht laat ik eens kijken wat ik kan doen.
Het uurwerk ziet er zo uit:
Er staat geen nummer op dus ik weet niet om wat voor kaliber het gaat. Er staat wel 21 jewels, Swiss en W4. 21 Jewels? Op de dial staat 17 jewels. Vreemd. Ook geen ideel wat W4 betekent. Maar goed. Wijzer teruggeplaatst:
En wat denk je: hij begint zowaar te lopen! Geestig toch?!
Glaasje poetsen, wel even de bezel afgeplakt voor het geval dat:
voor:
tijdens:
En dit is het resultaat:
Geen wristshot want daar is het klokje toch echt te klein voor: 28.9 zonder de kroon en 32.4 van lug tot lug. Bandmaat 14 mm!
Nou dat is wat mij betreft de laatste post van het jaar. Bedankt voor het kijken en iedereen een fijne jaarwisseling gewenst. En als iemand mij iets meer kan vertellen over dit horloge dan hou ik me zeer aanbevolen.
Bouke