Corona verveling doden. Plexi watch stand maken in 30 min

Gisteren een oud stuk plexiglas in mijn schuur gevonden. Dus ik dacht laten wij (ik en mijn toolwatch) proberen hier een plexi watch stand display te maken. Op Wish kosten die dingen een euro maar hoe veel leuker is het om dit zelf te knutselen. Bovendien had ik het weekend toch niet veel te doen. In een half uur tijd en het resultaat is imho best geslaagd.
Hierbij een korte reportage.


Oud stuk plexi. Een driehoek en een strook adgezaagd van 15 cm.


Plexi beetje opschuren en verwarmen met de verbrander. Dan netjes buigen naar eigen inzicht.


Door de open ruimte blijft de cirkelvorm buigzaam


Plexi oppoetsen met koperpoets.


Nog wat bijbuigen en richten. Ik zie nu dat je de display zo ook zonder de standaard kan gebruiken.


En klaar! Nu weer in de tuin zitten. Doei :sunglasses::+1:

84 likes

Netjes! A je to!

1 like

Wat geinig! :+1:

1 like

Lekkâh bezahg :+1:

1 like

Leuk projectje. Wat is de reden van het eerst schuren en daarna weer polijsten van het plexi?
Hoe heb je het gebogen? Met de hand of heb je het ergens omheen gebogen?

1 like

Vakwerk!!

1 like

Leuk hoor.

1 like

Reden van het schuren en polijsten/oppoetsen was omdat het plexiplaatje ooit van de vuilisbak was gered en er simpelweg niet meer uitzag. Vol krassen dus. Met nieuw plexi zou dat dus niet hoeven. Buigen gewoon met de hand. Alleen het scherpe hoekje van de standaard even met de combinatietang gedaan.

1 like

Mooi gedaan :+1:

1 like

Ah ok vandaar. Leuk geworden hoor. Altijd leuk een beetje hobbyen tegen de verveling :sweat_smile:

1 like