Correcte inruilwaarde ?

Ik ben momenteel aan het rondkijken om een nieuwe Sub ND aan te kopen.

Ik zou bij één van de bekende grijze dealers graag een deal willen maken met inruil van mijn (in 2016 bij een AD aangekochte) ongedragen Fortis Official Cosmonauts Chronograph (638.10.11M).

Heb wel (veel) ervaring qua particuliere verkoop, maar wat is een realistisch en correct bedrag dat ik van een professionele verkoper mag verwachten ??? Of moest dit gemakkelijker rekenen - hoeveel % tov van de AVP ?

Gemiddelde nieuwprijs op Chrono24 ligt ergens rond de 2750 euro (voor EU-exemplaren).

Ondanks dat die Fortis een toffe klok is, is dit er typisch een waar je een waardeloze inruil voor gaat krijgen. Privé-verkoop is denk ik de enige manier de afschrijving nog een beetje te beperken.

4 likes

Dit is niet echt een aantrekkelijke 2de hands klok, ik verwacht dat je rond de €1000,- geboden krijgt.

1 like

Eens met @Bert1, de Fortis is voor liefhebbers, mooi maar geen mainstream klok. Denk niet dat de dealer een realistische inruil voorstelt. Het zal hem te lang duren voordat hij deze weer kwijt is tenzij het voor hem een koopje is. Privé zal de beste optie zijn.

2 likes

De Fortis is een horloge voor de liefhebber geen inruiler, zonde :confused:

Gewoon op catawiki zetten, met goede reserve prijs

1 like

Vreesde dit al een beetje ja …
Alternatief is om de Fortis bij te houden en nog even door te sparen :wink: