Cortebert art deco

Mooi setje kunnen scoren. Gaat niet weg maar zal mooi staan in de vitrinekast. En toch stiekem benieuwd naar de waarde van zoiets op de verzamelaarsmarkt :wink:
Cortebert art deco horloge 20x30mm met originele doos en tag, new old stock.
Op de achterkant van de tag staat 10/45 geschreven en nog een code. Ik denk dat het wel aannemelijk is dat dit horloge van de jaren '40 is?

46 likes

Geweldig zeg. Dat is een hele mooie vondst.

2 likes

Wow wat een vondst. Geen idee van de waarde maar wel jaloers… :slight_smile:
En wat maakt t uit, als je zo iets hebt ga je t toch nooit meer weg doen?
Gefeliciteerd dus.

4 likes

Oh, die is chique zeg. Wauw

1 like

Erg mooi. Bijzonder bandje ook!

1 like

Prachtig!

1 like

Heel gaaf dat deze echt NOS is. Lijkt wel alsof je in een tijdmachine stapt. Ik zou echt niet weten wat een reëele marktprijs is aangezien dit niet bepaald courant is volgens mij.

1 like

Erg gaaf :heart_eyes:

1 like

Nog wat detailfotootjes :slightly_smiling_face:

14 likes

Wow, wat een vondst! :heart_eyes:

1 like

Wat zit er voor uurwerk in?

Prachtig. :ok_hand:

1 like

Ja hé? Ik had dit nog nooit gezien irl, al zeker niet uit die tijd…

1 like

Prachtige vondst hoor! :smiley: Dacht Incabloc te lezen, maar Incassable duidt op het plexiglas.

Wel laten servicen hoor! Opwindveer moet er ook uit, en worden vervangen door eentje van Nivaflex. Dan loopt-ie beter dan nieuw.

3 likes

:open_mouth: :hushed: :astonished:

Wauw, had wel gedacht dat dit iets waard was, maar dit overstijgt wel een beetje mijn idee.

Doe ffe via pb deze persoon zijn emailadres, dan zorg ik wel voor nog wat betere foto’s voor het boek :wink:

3 likes

Geen idee, is nog niet open geweest.

Gaaf zeg! Mazzelbips :relaxed:

1 like

Hey Peter, ik heb deze nog niet laten servicen omdat deze bedoeld is als vitrine object.
Wijzerverzet werkt, opwinden heb ik niet aangedurfd wegens te veel weerstand, door vergumde olie waarschijnlijk na een jaar of 80?

Top! Bedankt voor de tip.

1 like

Heb hier ooit een vintage Omega gehad, NOS, eigenaar wilde de wijzers verzetten en draaide prompt de tanden van het wisselrad af. De boel zat muurvast aangekoekt. Was nog een hele zoektocht naar de onderdelen. Mede met dank aan Koen het ding weer perfect lopend gekregen. Vooral nu niks forceren!

2 likes

Ik ben heel voorzichtig geweest bij het verdraaien van de uurwijzers, maar het liep wel stroef.
Ik ga er verder met mijn fikkies afblijven en deze toch maar laten servicen bij gelegenheid. Zal nog eens zo leuk zijn als deze weer kan tikken. :+1: