Mede forum leden,
Graag jullie mening advies. Ik vond deze Cortebert in een rommeldoos.
Ik twijfel een beetje wat ik er mee zal doen. Wijzerplaat is behoorlijk geoxideerd maar daardoor zeker niet lelijk. Ik heb al de nodige info over het merk doorgeakkerd maar kan geen afbeelding van dit exemplaar vinden. Inmiddels heb ik het klokje gedemonteerd en is het lumen dat zich nog in de wijzers bevond tot stof uiteen gevallen. Het uurwerkje is van hoge kwaliteit en ondanks dat ik er geen echt kalibernummer in kan aantreffen (onder de balans lijkt wel een 900 zichtbaar te zijn) lijkt het op een Cortebert 667S kaliber.
Wie heeft dit exemplaar al eens gezien en eventueel voorbeeld foto’s?
Als ik de wijzers onder de microscoop bekijk kan ik nergens oorspronkelijke verf ontdekken. De seconde wijzer lijkt van origine goudkleur en de minuten en uren wijzer zilver kleurig. In alle plaatjes die ik over gelijksoortige klokjes kan vinden is dit een combinatie die ik nergens terug kan vinden.
De Cortebert klokjes zijn redelijk gewild bij verzamelaars en ik wil ook het karakter van deze niet om zeep helpen.
Wat zouden jullie doen met dit klokje, wijzerplaat, wijzers? Uurwerkje is geen probleem en kan ik zelf onder handen nemen, zoals ik al aangaf is deze van hoge kwaliteit en een feest om aan te werken.
Alvast bedankt voor jullie hulp/tips!
Men