Is dit echt of nep?
dank voor uw medewerking
Is dit echt of nep?
dank voor uw medewerking
Da’s in elk geval geen Cortébert, het is een zelfbouw samenraapsel uit de Oekraine zoals heel veel wordt aangeboden: een (relatief modern) zakhorloge (met een Russisch Molnija 3602 uurwerk) omgebouwd voor om de pols; de minutenwijzer-as is verplaatst om een soort regulateur indeling te krijgen; de wijzerplaat is waarschijnlijk met een kleurenprinter gemaakt…
Groet,
Paul
Gééén expect in dit segment.
Kijkend naar de listing + foto’s komen meerdere zaken bij mij naar boven ‘out of the blue’:
Ik heb wel bewondering voor de manier waarop men dit sort fakes (re)produceerd, er is wel sprake van skills. helaas voor de verkeerde doeleinden.
Maar nogmaals, ik zit er misschien volledig naast … Bovenstaande is puur gebaseerd op gevoel en intuitie
beste,
inderdaad fake uit de oostbloklanden. zeer goedkope productie, vaak ook Omega, zenith,… wordt nagemaakt (met zogezegde originele binnenwerken (waar overgens vaak aan geprutst is) De wijzerplaat ziet er overgens telkens zeer goedkoop uit (slechte druktechniek of slechte beschildering) vermijden deze horloges, een verzamelaar besteedt hier geen aandacht aan. Bovendien ook een pak te duur voor wat het maar is. Groeten.
Wat een verschrikking!
Brr wat een vreselijk gedrocht …zo nep als een Thaise Rolex
Klopt weinig van, net als de rest van wat hij aanbiedt. Verbaas me er overigens wel over hoeveel er soms nog voor geboden wordt. Er zal dus wel een markt voor dit soort gedrochten zijn.
Redial.
Cortebert is Turks by the way.
Ik dacht Zwitsers, wel veel geproduceerd voor de Turkse markt.
Onzin. Cortebert was hofleverancier voor de Turkse spoorwegen.
Cortebert is Zwitsers en heeft ooit eigen uurwerken gebouwd van hoge kwaliteit.
Op een gegeven moment is Cortebert bij Omega gevoegd en van die tijd ETA werkjes gaan gebruiken. Zie ook: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,1818432,1819052#msg-1819052
Indien interesse ik heb 2 Corteberts die over ca een week of 2 in de verkoop gaan. Het horloge uit bovenstaande link is daar ook bij.
Gr.
Men
Dank voor de info heren!
Hendrik