ik heb een aantal jaren geleden een horloge gekregen. Graag had ik hier meer info over gevonden want ik heb er geen papier of doosje bij gekregen.
Ik kende het merk niet maar blijkbaar moet het toch kwaliteit zijn.
Horloge werkt zonder batterij, dus op beweging denk ik.
Het enige wat ik kan zien is dat er op de plaat Corum Admirals Cup Competition staat.
Heb ook al op internet gelezen dat van dit merk er ook veel namaak in omloop is. Zoals van vele duurdere merken waarschijnlijk.
Maar ik weet wel zeker dat dit een origineel is en nooit is gedragen geweest.
Zijn er hier ergens catalogi van te vinden?
Zijn er kenners op het forum van dit merk?
Heeft iemand een prijsindicatie?
Alle info is welkom.
Je kunt jezelf eerst al afvragen of het voor de persoon die jou dit horloge heeft gegeven, logisch was om jou iets van een paar duizend euro te geven. Als het antwoord daarop nee is, weet je bijna al zeker dat het nep is.
zoals hierboven ook al gezegd, ziet er niet bepaald uit als the real deal, maar wellicht kan je een foto van het uurwerk posten? schieten we vaak wat meer mee op
daarnaast zeg je dat je vrij zeker weet dat hij origineel is. hoe weet je dat?
een multifunctions uurwerk heft corum nooit gebruikt naar mijn weten. Alleen Chronos en driewijzer modellen.
een multifunction uurwerk is overigens altijd een grote alarmbel voor fake.
Mijn vader heeft dit van een erg goede bevriende juwelier uit antwerpen gekregen. Vandaar dat ik overtuigd ben dat het een echte Corum is.
Maar zoals eerder hierboven al werd gezegd ziet het er wel geen super duur horloge uit en persoonlijk vind ik hem ook niet erg mooi maar ik weet wel niet of replica’s er zo goed kunnen uitzien. Want horloge loopt niet meer doordat hij al jaren in de kast ligt maar als je hem aandoet begint hij gewoon weer te lopen. Zou dat normaal zijn voor een replica?
Ik heb hem ook al eens in de Corum winkel in Brugge laten bekijken en ook daar heeft de juwelier gezegd dat hij echt is maar kon ook niet meer info geven over het exacte model.
Heb inderdaad ook al vele foto’s op internet gezien maar nog nergens dezelfde wijzerplaat gevonden.
Deze heeft 3 wijzerplaten.
1 dus met de namen van de dagen
een andere van 1 tot 12 en een andere van 0 tot 24
Het is geen chrono.
Er staat aan de buitenkant nergens een nummer in.
Is al in mijn bezit van 2010, moet dus van ergens tussen 2000 en 2010 zijn.
Foto had ik al toegevoegd toch?
@ Dreski: wat bedoelt u juist met multifunctions uurwerk?
Je geeft zelf al het antwoord:
1 dus met de namen van de dagen
een andere van 1 tot 12 en een andere van 0 tot 24
Dit is overigens nog vreemder want vaak geeft de een een datum aan. Wat is het nut van een 12 uur en een 24 uurs aanduiding op een horloge?
Dit zijn goedkope uurwerkjes die de look van een chronogeven door de multidials maar dit niet zijn omdat een chrono uurwerk duurder is. Je ziet ze heel veel in goedkope modemerken en neppers die net de plank misslaan. Hieronder een voorbeeld.
Ik heb nog even gezocht maar Corum heft echt nooit dit model uitgebracht.Deze is gewoon nep.
De datum zelf komt er ook op he, maar dan met nummertjes.
die twee andere kleine wijzerplaten weet ik eigenlijk niet waarvoor ze dienen.
Om het uur aan te duiden op 24uur?
Maar zoals je inderdaad al zegt. Wat is het nut van zowel een 12 als een 24 uurs aanduiding.
Heb ook nooit gedacht dat het een erg duur horloge zou zijn maar heb ook altijd gedacht dat een Antwerpse juwelier geen replica cadeau zou doen.