Corum echt of nep? 🔒 (Kan dicht)

Nou, niet in mijn wereld. Brrr. Ik ben nu benieuwd naar de Rado, ik heb het vermoeden dat ik het niet zou doen.

Maar wat hier al gezegd is:

Dit is zo courant als een natte dweil. Echt of nep, ik zou er geen 10.000, maar zeker ook geen 3000 Euro aan uitgeven.

6 likes

Op de vraag welke Rado, hier de plaatjes. Was niet mijn idee om te ruilen overigens.

7 likes

Ik vind deze dus best wel leuk, met van die nautische vlaggen. De kleurkeuze is wat minder aantrekkelijk voor anderen, maar ik zou die best willen dragen, als iemand er vanaf wil? :sweat_smile:

Ik zou die Rado lekker houden, want ik denk dat die aangeboden Corum niet daaraan zal kunnen tippen.

4 likes

Ik zou het niet doen. Deze Rado is niet mijn stijl, maar bij is veel mooier dan die Corum.
Je komt hem ook veel sneller kwijt, mocht die echt weg moeten.

Denk overigens wel dat de Corum klopt. Het gegeven dat de eigenaar beweert dat hij 10k waard is om snel die rado van je afhandig te maken, heeft meer te maken met het feit dat hij die Corum niet kwijt komt. Niet zozeer omdat die nep zou zijn.

3 likes

Ik denk dat dit om het even is :smiley:

1 like

Als je het een mooi horloge vindt, zou ik het gewoon doen. De nieuwprijs van de Corum lag ook een stuk hoger, dus in mijn ogen doe je er zeker niks verkeerd aan.

En je was toch al uitgekeken op je Rado?

Persoonlijk vind ik Corum echt wel gaaf. Ze maken horloges met een heel eigen design (het moet natuurlijk wel je smaak zijn ) en je ziet ze ook niet overal te koop. Juist dat maakt het wat mij betreft extra leuk.

1 like

Ik zou de ruildeal niet doen. Het verhaal is te sketchy en even los van smaak (ik vind jouw Rado oneindig keer mooier dan het aangeboden horloge), is de jouwe véél couranter en makkelijker te verkopen (ik neem even als gegeven aan dat je er op uitgekeken bent). Dus ik zou wachten op een goede cash deal en dan weer op jacht gaan (of de spaarkas spekken).

Er zijn geen onomstreden red flags, maar de claim dat zijn aanbod 10k waard is/ heeft gekost, doet bij mij wel alarmbellen rinkelen. Dat betekent dat of die claim niet waar is (geen goede basis om met zo’n tegenpartij te ruilen) of het aangeboden horloge schrijft sneller af dan een elektrische Jaguar, terwijl jij gewoon een prachtige rado hebt. Laat je niet gek maken omdat jij er persoonlijk op uit bent gekeken.

6 likes

T is een damesmaatje met een zeer korte schakelband, mijn vrouw droeg die voordat ze bevallen was. Nu past ze het niet meer. Schakels moeilijk te vinden daar velen het Goud er uit slopen

1 like

Klopt volgens mij niks van dit model. Ik zou er heel ver vandaan blijven.
In ieder geval kloppen de kast referenties niet met wat op de pasjes staat.
Dit referentie nummer staat ook altijd op het deksel naast het serienummer, en bij deze staat er model nummer 01.0163.
Er zijn er maar een paar te vinden en dat is via Catawiki, ook allemaal hetzelfde nummer 01.0163 op het deksel.
En in de advertentie staat weer een heel ander referentienummer: A082/04554

https://www.catawiki.com/nl/l/105764446-corum-admiral-zonder-minimumprijs-new-automatic-heren-2026

Als je naar de foto’s op catawiki kijkt is de afwerking kast, wijzerplaat indexen en wijzers ook niet al te best.
Corum heeft gewoon mooie luxe dozen en volgens mij niet een kartonnen doos met een soort van service etui.

3 likes

Hier klopt echt helemaal niks van, balans lijkt meer op een tandwiel. geen schroef voor de fijn verstelling en ik zie geen incablock veertje.

2 likes

Het adres van de Corum fabriek op het pasje lijkt mij ook vreemd. En een serienummer wat niet goed leesbaar is, of het moet gedaan zijn voor de foto.

Stel je vraag eens bij Corum?

https://www.corum.ch/en/

Elkaar ergens in het midden vinden zal in deze niet helemaal gaan lukken denk ik.
Maar wat is het nu. :thinking:

1 like

Op basis van 2 horloge’s op Catawiki en 1 op Chrono24?
Verder is dit model nergens te vinden op internet als ik zo even snel zoek. Dat is toch vreemd.

Corum heeft wel een skeleton model in 45mm

https://www.chrono24.nl/corum/admiral-42-skeleton--id47344410.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

Kijk eens die op chrono24, zelfde model en nummer op het deksel.
Van een particuliere verkoper.
De wijzers op eerste foto zijn op het einde puntig en op de laatste foto zijn de wijzers recht op het einde. Of er is iets heel raars aan de hand met die foto’s.
Zou Corum een garantie pasje leveren in een plastic gesealde verpakking? Lijkt mij niet.
Op het pasje staat het adres van de Corum fabriek.
Zou je bij de fabriek kunnen aankloppen en daar rechtsreeks een horloge kunnen kopen?

Al met al toch wel genoeg rode vlaggen lijkt mij?

1 like

Jouw expertise gaat veel verder dan die van mij hierin. Ik vind het enkel amusant om te lezen dat het ene forumlid zegt klopt gewoon en een ander dan weer zegt, klopt helemaal niks van.

Inderdaad via Corum zelf is de enige manier om 100% zeker uitsluitsel te hebben

1 like

Wordt het horloge door een zekere Jos aangeboden? Ik krijg namelijk net een soortgelijk aanbod via Marktplaats. Zelfde zogenaamde waarde en verkoopdatum, dus kan niet missen. Jos is nogal druk bezig om van zijn horloge af te komen :grinning:

1 like

Waarschijnlijk weer een van de zovele beperkte oplages. Heel lelijk ook met die blauwe coating

3 likes

Het zou kunnen hoor je kunt het niet uitsluiten zeker bij Corum, maar ik zou dan toch wel echt eerst zekerheid van Corum willen dat dit model door hun is uitgebracht en alles klopt.
Anders zou ik het risico niet nemen.

1 like