Corum echt of nep??

Mijn vraag is of dit horloge echt is?
Deze man heeft me een ruilvoorstel gedaan voor een nieuwe Rado uit mijn collectie.
Vreemd is dat hij beweert dat zijn horloge ongeveer €10.000,- aan waarde vertegenwoordigd terwijl mijn Rado maar € 2900,- koste.
Denk dat er iets niet klopt maar je weet nooit.
Dank al vast en groet, Hans

Ik ben geen kenner van dit merk en kan de echtheid ook niet vaststellen.

Na wat online zoeken op dit model, de
Corum Admiral (Legend) 42 met de diepblauwe signaalvlaggen-wijzerplaat (referentie 395.110.20/F373).

De werkelijke marktwaarde voor een gebruikt exemplaar in goede tot uitstekende staat ligt momenteel tussen de € 2.500 en € 3.300.

Misschien doet diegene voorkomen dat het een hele goede deal is terwijl het gelijk oversteken is qua waarde (mits echt) en het moet dan ook nog je smaak zijn.

2 likes

Dank voor je onderzoek en antwoord. hij staat me niet echt tegen en Rado horloges heb ik meer in mijn verzameling.

Ik weet niets over Corum, maar ik heb zo mijn twijfels… en waar twijfel is…

De mechanische onderdelen lijken me een beetje “cheap”… :thinking:

2 likes

Volgens mij klopt er het één en ander niet helemaal aan dit horloge. Maar al klopt alles wel; probeer dit model maar eens te verkopen weer… Kom je nooit meer vanaf. Tenzij je hem weet te ruilen voor iets natuurlijk :man_shrugging:t3:

1 like

Als ik naar alles op de foto kijk zie ik niet direct red flags, geen corum kenner overigens, wel zeer recent aangekocht. Wellicht de partij op het kaartje even bellen? Ik denk op basis van wat ik zie origineel

1 like

Als je het typenummer door Google haalt krijg je geen resultaten. Vind ik niet echt een goed teken.

1 like

Deze foto klopt ook niet :rofl: de balans lijkt op een tandwiel :rofl::rofl::rofl:

1 like

Zeker echt…. Echt lelijk :joy:

Zonder twijfel zijn er kenners die meer over het uurwerk kunnen zeggen. Ik heb moeite met de inscripties op de caseback en omdat het een horloge in augustus geleverd zou zijn, met de afwerking.

Het horloge klopt gewoon hoor. Maar inderdaad dit is lastig te verkopen. Maarja een Rado schaal ik nou ook niet echt onder courant :sweat_smile:

en toch…de foto komt van Chrono24

Ik koop nooit meer van particulieren op Chrono24.
Veel te.link. ben al 2x belazerd.