COSC horloge - Datejust look

Wie kan mij helpen…

Ben op zoek naar een horloge dat aan de volgende criteria voldoet:

• Rolex Datejust look (geen homage)
  • automatisch uurwerk dat aan cosc normen voldoet.
  • geen plakmerk, oftewel gewoon van een gerenommeerd merk

Alvast dank voor de reacties

Wat is je budget? Indien +/- 2k, heb ik een perfecte suggestie :slight_smile:

7 likes

Niet echt een budget, maar het liefst zo goedkoop mogelijk :grinning:

Lastig. Zou inderdaad gewoon voor een Datejust gaan. Alles in een keer klaar, niet goedkoop, maar wel heel goed. Je zou ook kunnen denken aan een goedkopere variant, zoals een Perpetual, Air King of Date.

Voor de helft of minder zou ik voor een (tweedehands) Tissot gaan:

Waarom eigenlijk specifiek een COSC automaat? Vind het zelf altijd een beetje loos, zo’n certificaat. Automatische/mechanische horloges lopen altijd een paar seconde in de plus of min, of het nou +7 (niet COSC) of +6 (wel COSC) per dag is: ik zou het nooit merken.

Als het je enige horloge is en je irriteert je eraan, dan zou ik quartz kiezen, of een Spring Drive/Kinetic als je wel een automatisch “gevoel” wilt.

Of je kiest voor een niet-COSC uurwerk en de hele wereld ligt open met Datejust homages/gelijkenissen van serieuze merken, zoals (uit m’n hoofd, van goedkoop naar duurder): Orient, Seiko, Bulova (Seville), Sandoz, iets van een Tissot, Mido, Certina tot een Tudor.

Dan kan het niet anders dan alleen een Rolex Datejust :smile:

1 like

Tudor Prince Date, of gewoon een oude DateJust

COSC mag je erbij verzinnen. Is puur marketing.

3 likes

Ik deed echt 30 seconden over deze regel!

Heb je al wat voorbeelden van wat je zelf gevonden hebt en wat je er van vind?

Ik heb deze en ben er wildenthousiast over!

2 likes

De Citizen Eagle 7, loopt erg nauwkeurig en met een beetje optimisme lijkt de klapsluiting niet al te blikkerig. :grinning:

1 like

Zo als TS het omschrijft (wel enigszins) onduidelijk wil hij gewoon een Rolex Date Just en verder geen gezeur

Volgens mij zoekt TS een horloge dat qua uiterlijk een beetje richting DJ gaat, maar geen kopie is a la Sub en Steinhart en dan ook nog voor een beetje normale prijs (Ja ik weet het, sommige mensen hier vinden € 6.000 of meer een heel normale prijs. Maar geloof me, in de echte wereld is dat een zeer hoge prijs). Dus, u vraagt, wij draaien… :grinning: Vind dit een heel mooi horloge. Uitstekende kwaliteit voor een reële prijs, COSC en ook nog 80 uur gangreserve! Ik zou het wel weten…

4 likes

De Ball is natuurlijk niet een klassieke datjust look, maar wel een datejust II look.

Hallo, ik weet niet of hij aan de COSC norm voldoet maar is een PhantomProject niets?

gr. Hans

Contradictie?

Ik zit zelf ook aan deze te denken:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Daar zeg je wat!

Bulova super Seville vintage…?

1 like