Begin maart kocht ik bij Cousins UK een spring bar tool van eigen fabricaat, in vorm lijkend
op de (veel duurdere) Bergeon 6825. Dit kwam vrij snel per pakketpost binnen.
Omdat de vorkjes wel heel erg klein en kwetsbaar zijn brak er al snel iets af.
Daarom maar originele vorkjes van de 6825 besteld.
Omdat dit in een envelop past en het totaal bedrag niet hoog was koos ik voor de niet verzekerde verzending per royal mail.
En ja, je raadt het al… nooit aangekomen.
Op zoek naar een mogelijkheid om mijn beklag te doen kwam ik een sacherijnige juffrouw aan de telefoon tegen die mij niet verder hielp.
Op zoek naar andere mogelijkheden tot communicatie raakte ik wat gefrustreerd.
De site staat bol van de faq’s met voorgekauwde antwoorden waar mijn probleem niet bij stond.
Nergens een email adres te vinden etc.
Ik ben uiteindelijk blij dat ik per creditcard heb betaald, want dan ben je gedekt tegen dit soort ongein.
Als je iets ongetraceerd koopt dan is het jammer voor je maar ik vindt niet dat je dat mag afschrijven op cousins. Jij hebt bezuinigd en op hun website staat ook duidelijk dat als je een verzend methode kiest waar geen traceer ID aan zit, ze niet in staan voor de risico’s. Dus heb je het nou met tracking gedaan of niet? Als het wel met tracking was, dan is het niet netjes van ze nee. Anders is het je eigen schuld en moet je niet cousins gaan zwart maken voor jouw fouten… Hetzelfde geldt in Nederland.
Ik heb al honderden keren besteld bij hun en altijd met track en tracé en ben nog nooit iets kwijt geraakt onderweg.
Wat een harde woorden.
Ik heb een keuze gemaakt voor briefpost omdat de kosten voor verzenden het bedrag zouden verdubbelen. Dat is geen fout maar een keuze.
Ik maak cousins hier niet zwart, ik hekel alleen hun gebrekkige communicatie.
Ik had ook vermeld dat de eerste transactie prima verlopen was.
Ik kan dit niet onderschrijven. Bestel er al jaren en er gaat ook wel eens iets mis. Altijd direct contact en op de beleefde Britse manier te woord gestaan. Bij twijfel hebben zij altijd het boetekleed aangetrokken.