Crafterblue past niet op de nieuwe Sumo en (NA)

Gisteren is mijn SPB103j1 van een mede forumlid binnen gekomen, zover zeer positief over het horloge!

Ondekte wel iets wat voor andere Sumo liefhebbers wellicht ook interessant is; het kastontwerp van het oorspronkelijke en het nieuwe model (b)lijkt tussen de lugs iets af te wijken.

De Crafterblue band voor de ‘oude’ (6r15) Sumo past net niet op het nieuwe model (6r35). Zover ik kan zien is de kastvorm identiek maar hoe hard ik ook duw het tweede puntje van de pushpin valt niet in het gaatje (meerdere CB’s voor de Sumo geprobeerd). Ook de originele stalen banden zijn - zover ik het voor elkaar krijg - niet uitwisselbaar.

Op de od groene (Nato) Isofrane. De band is wat lichter van kleur maar juist omdat het groen van de Sumo zo donker is staat het in mijn ogen erg mooi.

5 likes

Dus jij was me voor!

Prachtig ding.

Da’s erg jammer als je je rubberen banden wilt gebruiken. Ik kan me voorstellen dat je nu van het horloge af zou willen. Stuur maar een PB. :slight_smile: :wink:

Ikzelf vind rubberen banden wat helaas, maar deze is discreet. Evengoed zou ik 'm op het originele staal dragen.

3 likes

Ja, zelfde ervaring hier.

1 like

Kan ook zijn dat je specifieke horloge net afwijkend is mbt de lugs/gaatjes. Mijn oude Sumo had hetzelfde probleem dat de maten nèt anders waren. Aftermarket paste net niet, moest zelfs endlinks bijslijpen.

Ik heb het ook geprobeerd en Crafter Blue heeft bij navraag bevestigd dat de nieuwe Sumo’s niet passen, of de banden althans.

Dat zal dan vermoedelijk ook zo zijn bij de stalen banden van bijvoorbeeld Strapcode. Al vermelden zij dat, net als CB, niet expliciet op de site.

Dat spijt me oprecht voor jou! Maar ben er erg blij mee en zie me deze niet snel wegdoen.

Heb eventueel wel een Sumo Emerald ‘over’ …

Nee, die doet het niet voor me. Ik kan zo’n groene ook gewoon ophalen bij m’n plaatselijke juwelier, die heeft er eentje in de vitrine liggen. :slight_smile:

1 like

Bedankt voor de tip! Na een CB voor mn samurai welke ik erg relaxed vind op zoek naar een voor mn (new)sumo. Helaas dus.

1 like

Opvallend dat de maten niet overeenkomen tussen de oude en de nieuwe Sumo’s… :thinking:

Graag gedaan.

Ben zelf erg te spreken over de Isofrane band, en de nieuwe Sumo is m.i. de meerprijs ook waard.
Deze Sluit niet, zoals de ‘curved’ Crafter Blue, aan op de kast. Maar dat heeft ook het voordeel dat je beter bij de duikring kan (de CB sluit tot bovenaan de lugs net onder de bezel aan, waardoor juist op de Sumo weinig grip over blijft).

Dank voor de tip, alleen vind ik niet aansluitende banden echt niet mooi staan.

1 like

Klopt, die passen ook niet op de nieuwe Limited Edition Black Series helaas.

1 like

Dat snap ik wel maar juist deze dagen vind ik dat en de gaten in de Isofrane belangrijker;)

Mmm, zo eigenwijs als ik ben, heb ik zelf per mail ook de vraag aan CB gesteld.
Het antwoord op de vraag of de CB02 ook geschikt is voor de sumo 6r35 was: JA

Zou dan niet zo fraai zijn als dit alsnog niet klopt en is kennelijk tegenstrijdig met een eerdere reactie. Merkwaardig.

Ik heb dit natuurlijk maar met één nieuw model Sumo geprobeerd (wel twee verschillende CB banden), maar Apeks heeft de zelfde ervaring.

inmiddels weer wijzer. Bij mij past hij wel. Gewoon de CB02. Zonder rommelen.

Denk dat er toch er dan iets zit dat hij net niet perfect gefabriceerd is. Heb dit nl ook bij mn samurai gehad. De ene paste perfect terwijl ik bij n andere een kleine imperfectie moest weghalen voordat hij erop ging. Die van apeks zou echt wel eens niet kunnen passen. Mar dat is de solor en die heeft ook volgens mij n wat dikkere kast.

1 like