Creation Watches

Heeft er iemand hier ook al horloges besteld ???

Dit staat beschreven in het ervaring met ver(kopers) forum

Ik heb er een mooie horloge besteld !
Echter toen begon de lijdensweg.
Nergens de horloge te vinden , want je kan enkel vinden tot het land waar het is aangekomen.

Ja. Meerder malen, via DHL en douane-afhandeling (Nederlands BTW voldoen) gelijk bij het bestellen. Binnen 48 uur in huis. Niets dan lof.

Goede vriend van me heeft hier onlangs ook een uitdaging gehad.
Ging mis idd op de laatste kilometers, PostNL moet waarschijnlijk invoerrechten van je hebben, en gaan er vanuit dat de verzender jouw hier van op de hoogte brengt, en doet verder niets anders dan het pakket bij het dichstbijzijnde ophaal punt brengen zodat je daar de invoerrechten kan betalen aan de balie. Normaal krijg je dan een kaartje in de bus, maar dat gebeurd dus lang niet altijd.

Na een week of 4 (geloof ik) wordt het pakket dan weer gewoon teruggestuurd richting Creation Watches.
En dan pas horen zij hoe het zit.

Kortom ga gewoon minimaal 1x per week even langs bij jouw standaard pakket punt van PostNL en vraag of er niet een pakketje ligt, dan ben je zeker niet te laat zoals mijn maatje.

Dit ligt meer aan PostNL heb ik het idee dan aan Creation.

1 like

Vragen aan Creation of er een prijs van 19.99 op de box wordt gezet lijkt mij :upside_down_face:
Maar even eerlijk: bij Creation altijd even 30% optellen en kijken of het dan nog steeds goedkoper is dan in Nederland lijkt mij.

Dit heb ik laatst aan Creationwatches gevraagd, kreeg dit als reactie:

Unfortunately our trade rules do not permit us to mark the shipment as low value.

2 likes

Aii, dat is vervelend.

3x besteld, 3x goede ervaring. Geen inklaringskosten…

Pakje is toegekomen.
Douane heeft het onderschept omdat er valsheid in geschrifte was gepleegd.
Er stond een lagere waarde op dan de faktuur.
Daar kan ik niets aan doen.
creation watches is verantwoordelijk voor de aanlevering en de juistheid.
Ik krijg nu een boete omdat zij het juiste bedrag niet hebben op het pakje gedrukt !
44 euro extra bij de invoerkosten van 52 euro.
Zure centen !!

Waarde op het pakje en het factuurbedrag kunnen afwijken door de leveringskosten. Was dat het geval?

Je kunt ook gewoon de tracking vanuit het buitenland volgen via: https://www.internationalparceltracking.com/
In het 3S barcode veld kan je ook je USPS of andere tracking code kwijt. Wanneer PostNL het pakket heeft ontvangen en verwerkt, zie je ook gelijk het Nederlandse 3S nummer. Daarmee kan je dan weer via de reguliere PostNL tracking zien waar het pakket is en of er kosten vooraf moeten worden voldaan.

U snapt dat dit dus niet het geval was en zoals TS ook al aangaf, dat na aankomst in NL, er geen enkele update meer werd gedaan, tot 4 weken later het pakket weer retour ging.
Legio tracking websites zijn geraadpleegd.

Dus wat u beweert strookt niet met de werkelijkheid.

Ik betaalde 171 euro voor het horloge.
Er komt nog invoer en taksen bij ter waarde van 53 euro.
Dat is normaal en ik ben er mee akkoord !

Maar omdat zij op het pakje 60 euro hebben gezet , plegen ze valsheid in geshrifte en moet ik een boete betalen van 44 euro !!!
Het is niet mijn schuld , maar wel van Creatiob Watches !
Hadden ze het normale bedrag er op geplaatst , dan zou ik enkel de invoer taks moeten betalen.
Dus de boete is ten hunne laste toch ??

Het pakketje niet aannemen/ophalen (gewoon weigeren dus) kan een oplossing zijn.
Het wordt dan teruggestuurd. Zaak is dan uiteraard wel om je geld wat je voor het horloge reeds betaald hebt van creation terug te krijgen.

1 like

Dat krijg je dus nooit terug !

Dat kan, ik deel mijn ervaring. Mij is het op bovenstaande wijze nog niet overkomen dat ik een bestelling niet kon traceren. Via bijv, USPS is inderdaad de zending vaak maar tot het vertrek vanuit de VS te traceren. Ik weet niet welke websites er zijn gebruikt door de TS en door u.

Ach, als je die 75% procent van de tijd invoerrechten moet betalen zou ik ik het in Nederland bestellen. Vaak kom je met de invoercenten net zo duur uit en je hebt in Nederland vaak betere kopers voorwaarden.