ahhh okay.
Het is een beetje afhankelijk van hoe je kwaliteit beoordeelt, maar in mijn ogen zijn alle horloges van 10K van zeer goede kwaliteit!
Dat is waar!
Maar hier in de horlogeforum bubble denken we dat iedereen van horloges houdt in de praktijk wordt een Rolex misschien nog net herkend maar heeft het merendeel geen idee wat je om hebt hoor.
Als we dat even als waarheid aannemen (hoeft niet hoor ) komen er een hoop horloges in aanmerking
Iets te druk voor mij maar bedankt ik kende deze serie niet
De exclusiviteit die jij zoekt gaat dus echt om de aantallen zeg maar. Vandaar ook mijn vragen want voor velen geldt exclusief vooral de prijs van iets.
Ik ben niet thuis in die range maar zo kunnen anderen je wel wat concreter helpen, ik ben benieuwd. Ik zag vandaag bijvoorbeeld het merk Kurono voorbij komen wat ik ook niet kende. Qua prijs geen idee wat ze doen.
Succes, ik ben wel benieuwd wat het gaat worden.
Ik zal eens kijken naar kurono. Wat ik vooral zoek is een horloge wat niet of nauwelijks tegen komt hier of op chrono24.
Hoi het gaat mij echt niet om de 10k.
Meer om de aantallen en kwaliteit
Smaken verschillen. Ik weet niet of het emaille is, maar ik vind het er plastic-fantastic uitzien.
nou ja, minder bier drinken dan op vrijdagavond
Helaas, ik drink minder bier per jaar dan de gemiddelde Nederlander op een vrijdagavond.

Helaas, ik drink minder bier per jaar dan de gemiddelde Nederlander op een vrijdagavond.
oeiiii, wat is er dan aan de hand?
Nee maar ieder zijn ding hoor. Die foto is niet zo goed (iPhone en onhandig licht). Zo’n emaille dial met hand geschilderde minute tracks is gewoon erg mooi.
Vervalt.
Ik heb nog even op fratellowatches en HODINKEE gezocht. Kon helaas het artikel dat ik zocht niet meer vinden. Was een heel interessant artikel over de geschiedenis van Credor. Ooit een brand met low end en high end horloges. Inmiddels door Seiko gepositioneerd als highest end, zie ook Eichi II. Waarbij ik dan wel weer twijfel over de constante kwaliteit. Ik heb detail foto’s gezien van de Eichi waar de lak net een beetje of was op de letters bij de merkaanduiding. Voor dat geld kun je trouwens ook richting bv Lange gaan als je low key super high end dress watches zoekt.
Au. Die tekst met Japan onderin doet pijn aan je ogen.
die onderste is inderdaad heel erg mooi! Ook eichi prijzen zeker?
Ik weet het niet. Het ziet er zeker mooi uit. Maar ik voel het niet.
Hoeft natuurlijk ook niet, want anders hadden we allemaal hetzelfde gevoel.
Bij de getoonde modellen voel ik dan toch meer bij de GS.
Misschien komt het door de grote en positie van de datum bij de credor. Niks mis met zo een vensters, maar de plek is niet des GS / credor.
Overigens vind ik dat ook altijd van het springdrive metertje. Die staat altijd op een vreemde plek. Sommige JLC’s hebben dat ook. Jammer.
Nogmaals ze zijn waarschijnlijk prachtig afgewerkt.

Overigens vind ik dat ook altijd van het springdrive metertje. Die staat altijd op een vreemde plek. Sommige JLC’s hebben dat ook. Jammer.
Nochtans, op een GS spring drive komt het heel mooi tot zijn recht met de datum rechts. Het vult de wijzerplaat mooi op zonder willekeurig te lijken, het geeft een leuke dynamiek. Zowel geprint als verlaagd in de plaat vond ik het niet storend, wat ik vroeger op foto’s wel anders vond.
Dit terzijde, zegt Credor me ook weinig. De naam alleen al en het feit dat het van het Frans afkomstig is, lijkt me nogal kitscherig. Het zal in Japan wel als luxueus gezien worden. Voor die bedragen koop ik wel wat anders
Ik heb de Eichi II en de minute repeater in het echt gezien. De Eichi II is prachtig ingetogen en is echt high end. Bij de minute repeater had ik al weer wat minder gevoel.
Maar met hun tourbillon hebben ze toch weer een hele andere stijl (die misschien in Japan waardering krijgt)
Bijzondere stijl.