Wie heeft er ervaring met Credor
Ik heb zelf een GS maar ben opzoek naar iets nog exclusiever.
Wat is de kwaliteit van Credor en hoe is de afwerking.
Credor heeft een zeer grote range van modellen. Alleen zijn slecht een heel enkeling om aan te gluren.
Ik ben vooral geïnteresseerd in de spring drive van Credor.
Zeker niet alle modellen zijn mooi
Maar smaken verschillen
Ik loer al geruime tijd naar de Credor Spring Drive Grossdatum.
Maar de enige die ik vast heb mogen houden was de Eichi ii, en die was op alle fronten superlatief, behalve waterdichtheid.
Was de eichi ii veel mooier dan een gs?
En design.
Persoonlijk vind ik Credor een beetje een raar merk. Een enorme range aan modellen van vrij gewoon tot enorm exclusief (maar het kan zijn dat ze in de loop van de tijd een step up hebben gemaakt).
Ik heb zelf de Eichi ii ook gepast en vond deze werkelijk prachtig. Qua prijs wijkt hij in ieder geval af van Grand Seiko maar vind het zelf lastig vergelijken.
Er staat in ieder geval geen Seiko op de wijzerplaat.
Aan de andere kant, wat maakt het uit?
De Rolex bandieten laten u met rust .
In welke range van budget zit je dan ongeveer en is er dan nog iets anders wat je leuk vind. Of gaat het je puur om Credor en de springdrive?
Ik ben aan het kijken rond de 10k het liefste een hand wind maar daar zijn er niet zo veel van.
Beste tweede als je dat zo mag zeggen is spring drive.
De foto die hier te zien is erg klassiek.
Mag van mij we wat aparter
Ik
De kwaliteit van de Credor die ik heb is Grand Seiko waardig.
Ik ook. Ze maken tientallen typen die het aanzien niet waard zijn. En een paar die mooi zijn.
Een Eichi I of II lijkt me fantastisch. Ik heb een wat betaalbaarder Credor handwinder Spring Drive uit Japan gehaald, na lang zoeken:
Ik heb ook die gclh997 ergens op een site gezien.
Is hij echt zo mooi in het echt ?
dan hoef je in ieder geval niet te kijken naar een Eichi ii
Nee die is nog duurder dan 10 k heb ik gezien
hmm… maar waarom dan Credor? Niet als dat daar iets mis mee is maar voor 10K zijn er natuurlijk enorm veel opties.
Ik vind het net als met Grand Seiko. Mijn Credor is in het echt mooier dan op de foto’s. Maar ik heb geen idee of dat voor alle Credors geldt. Daarvoor heb ik er te weinig gezien (als in: alleen de mijne).
Ik wil een horloge van zeer goede kwaliteit die niet iedereen heeft.
GS is bij de kenners bekend Credor minder.
Je zou een redelijke stap in een andere richting kunnen nemen en de Seiko Ananta serie eens proberen.
Grand Seiko kwaliteit, met Invicta design.
(een van de wat meer ingetogen modellen)
Nou dan zit je bij Credor wel goed. Maar ik zou wel goed uitkijken wat je koopt.
Ik heb deze bv nog in mijn favorieten staan. Witgoud, in Denemarken, maar geen spring drive, eenvoudig en wel 10k. Maar dit is vast een mooi afgewerkt horloge. Maar zelf zou ik er geen 10k aan uitgeven. Aan de andere kant, 50k voor een Eichi is ook niet zo 123 gepind…