Credor (Seiko) GCBP99#

Wie heeft er ervaring met dit type horloge, ooit 1 gehad of van dichtbij gezien? Nog belangrijker; enig idee waar ik er 1 op de kop kan tikken (liefst geen(Ebay, Global Rakuten of heel ver weg)?

Een “gezocht” topic lijkt me niet zinvol. Ook op het forum van onze oosterburen is niets te vinden over deze Credor uit de jaren ‘90…

Om het topic een beetje “schwung” te geven, hierbij een paar willekeurige plaatjes van het net:

Alvast bedankt!

12 likes

Erg gaaf! :ok_hand: Succes met de zoektocht.

3 likes

Super mooi :+1:t2:

2 likes

Credor … zal wel een paar dikke knaken kosten

1 like

Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden via Ebay en Global Rakuten, tussen de 1400 en 2000 USD. Niet goedkoop, maar voor Credor begrippen betaalbaar. 20 jaar terug blijkbaar nog niet de status die het nu heeft.

2 likes

Een pracht. Staat al een tijdje op mijn longlist.
Meestal zie je ze op auctions yahoo. Vaak zonder alle links.
De twee die je laat zien zijn overigens verschillende types (niet alleen qua kleur). Die met de stalen band heeft de eerste middenlink aan de kast zitten. Je bent dus gebonden aan de stalen band.

Vooral de randen van de registers vind ik een pracht.

Eigenlijk nergens afgelopen jaar dichtbij te koop zien staan dus ik vrees dat auctions yahoo de weg is. Heb goede ervaringen daarmee overigens.

1 like

Hartstikke mooie horloges whowww

1 like

Een quartz Credor uit de 80s/90s kan je soms wel voor onder de 100 euro vinden :sweat_smile::sweat_smile:

2 likes

Die witte Chronograph is fantastisch mooi

1 like

In maart dit jaar is er eentje verkocht op watchuseek. Dat is ook nog wel een optie om in de gaten te houden.

1 like

Je ziet ze ook wel staan als Credor Phoenix, de witte variant als “white flare”. Dat is m’n favoriet.
Maar goed, een zwarte zou ook volstaan😉

Uurwerk van deze horloges is trouwens verwant aan de Tag Heuer Cal. 1887. Dat heeft destijds tot veel oproer geleid omdat Tag Heuer zei dat het uurwerk 100% in house was terwijl ze het ontwerp van Seiko gekocht hadden. :smile::smile:

4 likes

Ach, IWC heeft het Pellaton-automaat-systeem ook van Seiko gejat. :upside_down_face:

3 likes

Tja, don’t hold your breath :wink:

1 like

Er staan er nu best veel op yahoo als je op 6S78 zoekt zoals deze:

Mocht je willen weten hoeveel links ongeveer welke polsomtrek is dan heb ik nog wel een tabelletje :joy:

2 likes

Don’t shoot me maar wat is er zo speciaal aan credor? Genuine interest here!

Credor is het Rolls-Royce van de Seiko groep.

Credor is het submerk wat Seiko boven Grand Seiko gemarket heeft. Design staat vaak een beetje op een afstand van de westerse smaak. (niet altijd, de chrono’s in de OP zijn weer heel toegankelijk).


Voor een deel van de oudere horloges met Credor op de plaat vraag ik me af of dat “boven Grand Seiko” wel waargemaakt werd. (suggereerde @koekoek ook al)

Al denk ik dat deze (nu) goedkope (bijna) vintage horloges best een goede prijs kwaliteit verhouding hebben hoor. Je moet er wel van houden.

1 like

Vriendelijk dank!

Volgens mij komt ie uir 2001😂

Ik zal eens naar de locale afhaal gaan voor een vertaling…, vermoed overigens dat dit Japans is.

1 like