Creux Automatiq ervaringen?

Ik kwam dit merk tegen en het lijkt toch een bepaalde oplossing voor een jeuk die ik heb voor dit type horloge. Heeft iemand hier ervaring mee? ik heb gezocht maar blijkbaar heeft nog niemand dit horloge in handen gehad. Is het het geld waard? Op rubber is het 1100 tot € 1300 inclusief btw en op staal is het 1500 tot 1800 euro.

Uurwerk is een Swisstec 20 met 33 juwelen en met de secondewijzer op 6 uur.

Lijkt een erg mooi horloge maar ik ben nog aan het twijfelen.


3 likes

Excuses het uurwerk is de Swisstech CA24-041

Hier nog een Review

Ziet er goed uit en met de specs is ook niets mis. Vraag mij alleen af of hij niet verschrikkelijk afschrijft… Doorverkopen zal ook lastig zijn aangezien het precies in een prijsklasse valt waar je veel toffe horloges van kan kopen van Omega, Tudor etc. Maar qua looks is het niet verkeerd. De stalen band lijkt mij ook erg comfortabel dankzij al die smalle schakels.

1 like

Dank, ik heb (nog) geen geld voor een Nautilus en ik ben al heel blij met mijn Maurice Lacroix Aikon als ‘alternatief’ voor een Royal Oak. Deze Creux kan wellicht mijn ‘honger’ naar een Nautilus wat stillen… of weet iemand een ander alternatief behalve de Chinese Homages op Aliexpress

2 likes

Zien er mooi afgewerkt uit, maar persoonlijk zou ik er nooit voor gaan, ik zou altijd het gevoel hebben dat ik met een soort hommage zou rondlopen.
En dan vind ik het zonde om 1200 Euro of meer uit te geven aan een “net niet gevoel”.

Maar das uiteraard persoonlijk.

1 like

Ansicht. Een leuk horloge. Maar…

dat gaat er op deze manier dan ook niet komen.

Dus mijn advies. Geniet van de plaatjes maar haal de trekker niet over. Stapel de centjes voor het echte werk. :v:

4 likes

Ik kan weinig zeggen over mooi of niet. Smaak blijft persoonlijk.

Wat mij verontrust/(bijna)irriteert aan een horloge uit deze prijsklasse is dat ik niet veel duidelijkheid kan vinden over het uurwerk.

Wat ik wel vind is: http://www.swisstech.com.hk/

Swisstech in HongKong.

Het doet mij denken aan Een merk dat zo goed als lijkt verdwenen, nl. Claro Semag. Die maakten ook Chinese uurwerken met een Zwitserse dekmantel.

Ik krijg hier geen goed gevoel bij en denk dat je (en anderen ook niet) hier niet aan moet beginnen!

Wel gebaseerd op 80% onderbuikgevoel (en een beetje rondkijken op het WWW)

Groeten,

Tecco

1 like

Ik heb hem nog niet gekocht maar het blijft trekken :wink:

Nog niemand met een Creux?